Supportspecialist

Supportspecialist



Vi är Mercur


Mercur har en stark ställning på marknaden och bland våra kunder finns flera hundra företag och organisationer med tusentals användare inom alla olika branscher.

Vi har vår kärna i det egenutvecklade business intelligence-systemet Mercur Business Control. Systemet är en komplett lösning för verksamhetsstyrning och beslutsstöd, vilket inkluderar processer som budget, prognos, rapportering och analys. Vi hjälper våra kunder med att effektivisera sina processer, frigöra tid och fatta bättre beslut så att de kan uppnå bättre resultat.

Om rollen
I denna roll kommer du att spela en viktig roll på Mercur i kontakten med såväl kunder som kollegor då du arbetar med kundorienterad systemsupport, intern IT och administration av Mercurmolnlösningar där du på sikt kommer att bli speciliserad inom vår egenutvecklade programvara där det finns oändliga utvecklingsmöjligheter. Du kommer att ingå i ett supportteam som består av totalt fyra personer.

Arbetsuppgifterna är varierande och består bland annat av att hantera kundrelaterade applikationssupportärenden kopplat till Mercur Business Control, till exempel:
  • Hantera olika ärenden från främst kunder som frågor, fel eller förbättringsförslag
  • Analysera, kategorisera och prioritera inkommande ärenden från Mercurs kunder och besluta om fortsatt hantering
  • Återkoppla och kommunicera med kunder
  • Vid behov felsöka i kundernas system och lösa problem eller eskalera vidare ärendet internt
  • Säkerställa att ärenden behandlas i linje med Mercurs åtaganden vad gäller servicenivåer
  • Hjälpa till med applikationsdrift och övervakning av våra kundsystem i Mercurs molntjänst
De ärenden som hamnar hos Mercurs support är oftast av en mer utmanande karaktär vilket innebär att tjänsten är utvecklande vad gäller komplexitet och tid för analys och åtgärd.

Vem är du?

För att trivas i rollen ser vi gärna att du har:
  • En positiv attityd och är en kundorienterad person som blir motiverad av att ge god service
  • Ett stort intresse för IT-system och applikationer, som till exempel affärssystem och BI-system samt en vilja att utveckla dina kunskaper inom Linux och andra teknikområden
  • Erfarenhet från att jobba med support av applikationer i en kundorienterad roll
  • Eftergymnasial teknisk utbildning, gärna från högskola eller YH-utbildning
  • Erfarenhet av ärendehanteringssystemet Jira, men det är inte ett krav
  • Kunskaper i svenska så att du uttrycker dig obehindrat i tal och skrift
  • Goda kunskaper i engelska som används för intern dokumentation och ärendehantering
Vad vi erbjuder dig!

Rollen som supportspecialist är en central del av Mercur där du kommer att vara involverad och hjälpa många i och utanför organisationen. Då vi har ett stort antal kunder kommer du även att få kontakt med många organisationer och företag. Att arbeta i en supportroll innebär ett kontinuerligt lärande vilket gör att det för rätt person finns möjlighet att längre fram gå vidare och utvecklas inom andra roller i organisationen.

Mercur har tre år i rad fått utmärkelsen Great Place to Work vilket vi är mycket stolta över. Ett tydligt bevis på detta är att alla på företaget, hela 100%, tycker att Mercur är en mycket bra arbetsplats! Vi värnar om den familjära känslan och umgås gärna utanför arbetstid eller tränar tillsammans på luncherna. Här är det nära till beslut och det bidrar till stor utvecklingspotential både hos oss som företag och dig som medarbetare.

Vi är idag 85 anställda med kontor i Stockholm Göteborg, Malmö och London. Du kommer att arbeta på vårt huvudkontor som är beläget i Solna Strand.

Tjänsten är på heltid med en inledande provanställning som är tänkt att gå över till en tillsvidareanställning efter 6 månader

Sök tjänsten!

Rekryteringsprocessen hanteras av vår rekryteringsansvarig, Annie Axedin. Vid eventuella frågor kontakta gärna Annie på annie.axedin@mercur.com eller på nummer 070 810 68 80.

Varmt välkommen med din ansökan!
Mer info
Kontaktperson Daniel Hedberg
Telefon 0734202724
Område Solna
Yrkesroll Data & IT, Support
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag 7 aug 2022 (35 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Mercur Solutions AB är ett svenskt företag som har över 40 års erfarenhet av att leverera lösningar för verksamhetsstyrning och beslutsstöd. Vi är marknadsledande och skapar kundvärde i form av bättre resultat och högre effektivitet. Detta har sedan starten varit fokus för vår verksamhet, vilket innebär att den erfarenhet och kompetens Mercur byggt upp under åren är ovärderlig för våra kunder och partners.