Löneadministratör till vår kund i Solna

Löneadministratör till vår kund i Solna

Vår kund är en ledande leverantör av molnbaserade löne- och HR tjänster och söker kontinuerligt efter nya talanger till deras ledande och innovativa team. Personalen är deras styrka! Just nu söker vi en Löneadministratör som vill axla ett stort kundansvar där du får chans att utvecklas och växa i företaget.

Kanske är det dig vi söker? Läs mer om tjänsten nedan!

Arbetsuppgifter
  • Arbeta med processer med ett stort fokus på kvalitet, effektivitet och rådgivning till kunder
  • Registrering av uppgifter som till exempel avdrag, förmåner, bonusar och nya löner etc.
  • Hantera förfrågningar via CRM-systemet och telefon
  • Du kommer att jobba både internt mot företaget och externa kunder, både inom och utanför Sverige.
  • Lean-fokuserade processer där kontinuerlig förbättring är en del av det dagliga arbetet, deras arbetsmetoder fokuserar mycket på utveckling och digitalisering
  • Säkerställa och lyckas med servicenivåavtal
  • Fokus på utredning och problemlösning mot kunder
Vem söker vi?
Vi ser att du har en relevant utbildning inom lön, ekonomi och administration. För att lyckas i rollen behöver du vara lösningsorienterad och kommunikativ. Med ett genuint intresse för service förmedlar du ett stort engagemang och en positiv energi gentemot både kollegor och kunder. Du behöver kunna tala och skriva obehindrat på både på svenska och engelska. Meriterande är om du har goda färdigheter i Excel, SAP, Agda och andra relevanta system. Kunskap om fackliga avtal och arbetslagstiftning är också en fördel.

Känner du igen dig? Tveka inte att skicka in en ansökan!

Vill du veta mer?
Du är varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Anna Hedin, 073 056 55 54

Vi ser fram emot din ansökan!
Mer info
Område Solna
Yrkesroll HR & Personal, Löner & Förmåner
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 15 maj 2019 (24 dagar kvar)