Platschef till Marina/Hamn, Solna

Platschef till Marina/Hamn, Solna

Vi söker en engagerad och affärsdriven platschef till vår kunds Marina/Hamn. Gillar du att jobba i ett högt tempo och ha varierande arbetsuppgifter i en underbar miljö? Då kan detta jobb vara något för dig!

Om tjänsten

Som platschef kommer du att ansvara för den dagliga driften i hamnen som idag har ca 300 båtplatser i sjön och 300 vinterplatser på land inomhus. I hamnen finns även permanentboende familjer i egna flytande villor/bobåtar. Du kommer att vara en viktig del i bolagets utveckling och bära ansvaret för två medarbetare, den dagliga planeringen, schemaläggning, marknadsföring, webbsidor etc. Vidare kommer du att ha tät kontakt med kunder och vara ansiktet utåt för verksamheten.

Arbetsuppgifter:
  • Administrera felanmälningar, offertförfrågningar & övriga kundärenden (felanmälan - arbetsorder - delegering - uppföljning)
  • Ansvara för alla avtal (boende, vinter- och sommarkunder), tecknande, uppdatering, fakturering, betalningsuppföljning, indexreglering av avtal
  • Ansvara för marknadsföringsbiten i bolaget (Websidor, kundutskick, marknadsbevakning)
  • Ansvara för planering av upptagningar & sjösättningar (kontakta och hålla kontakt med kunder), koordinera service av kundbåtar
  • Arbetsleda 2 personer på hamnområdet
  • Ansvara för "anläggningen" (ordning på bryggor, lokaler, tillse att regler och bestämmelser följs, boka service/kontrollera att tvättstuga, renhållning mm fungerar)
  • Ansvara för nyckelhanteringen i bolaget
  • Sälja båtplatser (marknadsföra i olika kanaler, lämna offerter, diskutera med kunder)
  • Delta i ledningsmöten och avrapportera ärenden rörande ansvarsområdet
  • Kassahantering (Betalkortterminal, handkassa)
Tjänsten skall tillsättas omgående och varar i ca 12 till 15 månader.
Kontorsarbetstider mån - tors kl 8 - 17, fre 8 - 16.

Om kunden

Informationen ges vid intervjutillfälle.

Din profil

Vi söker dig som har:
  • Kontorsvana
  • Mycket goda kunskaper i Office-paketet m fl program (Excel, Access, Word)
  • Mycket goda språkkunskaper (svenska, engelska)
  • Gott ordningssinne
  • Stresstålig
  • Van att hålla många bollar i luften
  • Tidigare erfarenhet av att arbetsleda
  • Kunskaper motsvarande ekonomiassistent (kundreskontra, leverantörsreskontra, redovisning)
Om Logent

Logent är en oberoende tjänsteleverantör inom logistik med ett heltäckande erbjudande inom Supply Chain Management. Vårt erbjudande innefattar tjänster och branschlösningar inom våra tjänsteområden Logistik, Bemanning, Hamn & Hub och Kompetens. Logent finns representerade på ett flertal orter i Sverige och Norge med ca 3000 anställda. Under 2019 omsatte Logent ca 1,5 miljarder SEK. Läs mer på www.logent.se

Om ansökan

Ta chansen att hoppa på en spännande förändringsresa i ett växande bolag. Vi behöver din ansökan med CV samt personligt brev där du beskriver varför just du är rätt person för tjänsten som Platschef. Vid frågor gällande tjänsten kontakta gärna ansvarig rekryteringskonsult Love De Val på love.deval@logent.se
Mer info
Område Solna
Yrkesroll Fastighet, Förvaltare
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Logent
Sista ansökningsdag 18 apr 2021 (4 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

About Logent Logent is a comprehensive and independent logistics partner, with a Nordic base and with global networks. We have a wide range of services and create value for our customers through guaranteed cost and quality improvements. Our services include Logistics Services such as Warehouse Management, Transport Management and Customs, Port and Combined Terminals, Staffing Services and Consulting Services. This means that Logent has grown to a turnover of about SEK 1.5 billion from the start in 2006 and employs approximately 3,000 people. Om Logent Logent är en oberoende tjänsteleverantör inom logistik med ett heltäckande erbjudande inom Supply Chain Management. Vårt erbjudande innefattar tjänster och branschlösningar inom våra tjänsteområden Logistik, Bemanning, Hamn & Hub och Kompetens. Logent finns representerade på ett flertal orter i Sverige och Norge med ca 3000 anställda. Under 2019 omsatte Logent ca 1,5 miljarder SEK. Vi är måna om våra anställda och erbjuder alla medarbetare försäkringar och marknadsmässiga löner. För dig som vill prova på att arbeta i Norge eller kan tänka dig att arbeta vid någon av de andra orterna där Logent finns representerade i Sverige så har vi på Logent många roliga uppdrag att erbjuda, vi ser gärna att våra anställda utvecklas inom koncernen! Läs mer på www.logent.se