Kontorsassistent sökes till kund på heltid!

Kontorsassistent sökes till kund på heltid!

Om tjänsten

Vill du vara med och utveckla framtidens mötesplats för innovation inom Life Science? Vi söker nu en kontorsassistent på heltid för ett kommande uppdrag hos vår kund i Solna. Du kommer ha en viktig roll i verksamheten och arbeta både operativt och strategiskt med utvecklingen av affärskonceptet. Vi ser gärna att du är en social och inlyssnande person med god känsla för service. Du har god administrativ och kommunikativ förmåga och trivs i en flexibel miljö där arbetsdagarna kan se väldigt olika ut.

Arbetsuppgifter

I rollen som kontorsassistent arbetar du brett med varierade arbetsuppgifter på kundens coworking i Solna. Du bidrar till att bygga en kultur genomsyrad av kreativitet, öppenhet och kunskapsspridande. Du ansvarar för helheten och kommer även vara en del av verksamhetens innovationssatsning.

I arbetsuppgifterna ingår:
  • Ansvar över verksamheten i byggnaden, ex. hantering av tjänsteleverantörer för kaffe, städ och passersystem.
  • Hantering av administrativa uppgifter som inköp, fakturering, mottagande av post och paket etc.
  • Ansvar för att digitala plattformar hålls uppdaterade med relevant information för medlemmar och potentiella medlemmar.
  • Ansvar över och se till att gemensamma utrymmen i byggnaden är i toppskick.
  • Hantering av smidig on- och offboarding av nya och avslutande medlemmar.
  • Ansvar för att utveckla tjänster och den fysiska och den sociala miljön tillsammans med lokal personal och nationella kollegor.
  • Samverka och hitta partnerskap med aktörer som kan bidra till verksamhetens utveckling både lokalt och nationellt.
Bakgrund

Vi söker dig med 2-3 års erfarenhet av arbete inom kundservice och administration. Det är viktigt att du känner till och hanterar de utmaningar som rollen innebär. Det är meriterande om du har intresse eller erfarenhet från Life Science, innovation och/eller startups. Vidare har du erfarenhet av projektledning och verksamhetsutveckling med en mycket god organisationsförmåga. Erfarenhet från hotellbranschen, konferens eller annan co-working-verksamhet är också ett plus. Du kommunicerar väl i både tal och skrift i svenska och engelska.

Personliga egenskaper

För att lyckas i rollen om kontorsassistent är du positiv, serviceminded och gillar att ha många bollar i luften samtidigt. Du är strukturerad och noggrann och trivs med att arbeta såväl självständigt som tillsammans med andra. Du är prestigelös och flexibel i ditt arbete och trivs i en roll där du arbetar brett med varierande arbetsuppgifter.

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort

Visstid/Heltid/Solna, Stockholm.

Tjänsten kommer vara ett konsultuppdrag där du blir anställd som konsult via oss på Lernia och jobbar ute hos kund.

Tillträdesdag

Tillträdesdagen för tjänsten är 7/12-2020 och tjänsten löper t.o.m. 7/4-2021.

Information

Urvalet hanteras löpande och kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Välkommen med din ansökan idag!

Forma framtiden med oss!
Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Varje år får 9 000 bemanningskonsulter jobb på Lernia. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Välkommen till Lernia - tillsammans formar vi din framtid!
Läs mer på lernia.se.
Mer info
Område Solna
Yrkesroll Ekonomi, Ekonomiassistent
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Sista ansökningsdag 15 nov 2020 (21 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Lernia erbjuder tjänster inom bemanning, utbildning, jobbcoachning och organisationsutveckling på över 90 orter i hela Sverige.