Inköpsassistent i Solna

Inköpsassistent i Solna

Vi söker nu en inköpsassistent till ICAs huvudkontor i Solna. Här kommer du arbeta på kolonialavdelningen. Affärsområde Kolonial inom Sortiment & Inköp på ICA ansvarar för att skapa ett attraktivt, kundanpassat och lönsamt sortiment. De ansvarar för att driva försäljning ur och till butik och arbetar strukturerat med kategoristyrning, inköp samt genomförande i butik. För att vara aktuell för denna spännande uppdrag krävs att du har ett par års arbetslivserfarenhet av administration, god datorvana samt förmåga att hantera stora datamängder i högt tempo med stor säkerhet. Låter det här som något för dig? Då hoppas vi på din ansökan redan idag!

Omfattning:
Konsultuppdrag på heltid. Start omgående med uppdragslängd till och med 2019-03-31. Arbetstider är kontorsarbetstid 8-17. Arbetsplats ligger nära Mall of Scandinavia.

Arbetsbeskrivning

I din roll som inköpsassistent kommer du ansvara primärt för att den administrativa delen av inköpsarbetet fungerar friktionsfritt.

Exempel på arbetsuppgifter:
  • Daglig administration gällande inköpsprocessen: löpande kontakt med våra leverantörer, kontraktshantering etc
  • Alla delar av artikeladministration i samband med nyhetsrevideringar (artiklar in & ut).
  • Fakturahantering
  • Behjälplig i framtagande
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, möter olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas hos oss.

Kvalifikationer

Här behöver du:
  • Ett par års arbetslivserfarenhet av administration.
  • Avklarad gymnasieutbildning.
  • God datorvana och goda kunskaper i Officepaket.
  • Förmåga att hantera stora datamängder i högt tempo med stor säkerhet.
  • Flytande svenska och goda kunskaper i engelska i såväl tal samt skrift.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som person är du noggrann, strukturerad samt flexibel med intresse för siffror. Dessutom är du driven och handlingskraftig. Låter det här som du? Då kommer du vara en uppskattad kollega hos oss!

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Om Randstad

Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad ett av världens största företag inom rekrytering och bemanning. Vi har som målsättning att bidra till en bättre arbetsmarknad. Det gör vi genom att hitta rätt matchning mellan företag och arbetssökande. På så sätt hjälper vi företag att växa och bli mer framgångsrika och vi hjälper arbetssökande att hitta rätt jobb och uppnå sina drömmar.

Sista ansökningsdag:
2019-01-18, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Jin Linder, jin.linder@randstad.se
Mer info
Område Solna
Yrkesroll Ekonomi
Typ av anställning Heltid
Rekrytering hanteras av Randstad
Sista ansökningsdag 18 jan (2 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Det är meriterande (ej krav) om du har god kännedom om olika delar av ICA samt erfarenhet av ICAs olika system rörande artikeladministration.