Hyresadministratör med receptionsansvar till Hässelby Hem AB

Hyresadministratör med receptionsansvar till Hässelby Hem AB

Till Hässelby Hem, en del av Soya Group, söker vi en nu en Hyresadministratör. Detta är initialt ett konsultuppdrag på 8 månader via The Pace, tjänsten sträcker sig på lång sikt och efter 8 månader är avsikten en anställning hos kund för rätt person. Önskad start för tjänsten är så snart som möjligt och Hässelby Hems kontor ligger strax intill Hässelby Strand tunnelbanestation.

Ditt uppdrag
På kontoret arbetar du tillsammans med ett härligt och sammansvetsat team på fem personer. I din roll som Hyresadministratör kommer du ha en kombinerad roll där du ansvarar för administrationen kring hyreskontrakten samt kontorets reception. Receptionen bemannas mellan 13.00 - 16.00 dagligen och där ansvarar du bland annat för nyckelhantering, parkeringsplatser samt att bemöta besökares ärenden gällande hyresrätterna. Vidare ansvarar du för administration kring hyreskontrakt, hantering av inkommande inbetalningar, kontakt med bostadsförmedlingen samt hantering av olika kravärenden. Exempel på andra arbetsuppgifter och ansvarsområden som ingår i rollen:
  • Hantering av autogiroansökningar/registrering
  • Hantera inkassoärenden och tillsammans med områdeschef/förvaltare samt tillsammans med inkassobolag/jurist driva ärenden i hyresnämnd
  • Bevaka och hantera andrahandsuthyrningar
  • Delta i planeringsmöten och löpande rapportera
  • Verka för att omflyttningsvakanser är minimala
  • Kontrollera nya hyresgäster i publika databaser samt referenstagning inför kontraktstecknande
  • Ansvara för registerhållning av samtliga hyreskontrakt digitalt som i pärmsystem
  • I övrigt vara behjälplig med diverse sysslor som kan förekomma på kontoret
Din bakgrund
För att axla rollen som Hyresadministratör söker vi dig som arbetat i en liknande roll som Administratör och Receptionist minst två år. Vi anser det högst meriterande om du har tidigare erfarenhet från att arbeta med administration kring hyresfrågor eller hyressystem. Om du besitter kunskap inom hyressystemet Vitec Nova eller Vitec Portal anses även det meriterande. Vidare har du goda kunskaper i både svenska och engelska.

Som person är du administrativt lagd, din känsla för service är hög och du tummar inte på kvalitén i ditt arbete. Du arbetar strukturerat och noggrant och din tidigare erfarenhet bidrar till din förmåga att arbeta självständigt. Vidare är du flexibel i ditt arbetssätt, du kan rycka in där det behövs och prioritera rätt under arbetstoppar. Då du kommer ha ett nära samarbete med Intrum Justitia känner du dig bekväm med att hantera olika kontaktytor och söka upp information när det behövs.

När du blir en av oss
Som konsult hos The Pace erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal - inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos The Pace ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.

The Pace är specialister på rekrytering och konsultuthyrning inom Business Administration och tillsätter bland annat roller som Administrativ Chef, VD- och Ledningsassistent, Executive Assistant, Office Manager, Projektkoordinator, Administratör och Sälj-, Jurist- och Kontorsassistent. Vi kan erbjuda dig som kandidat ett brett nätverk av svenska och internationella företag med behov av duktiga administratörer. The Pace är ett affärsområde inom Wise Professionals och vi finns med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Köpenhamn. Wise Professionals är en rekryteringsbyrå som designar, utvecklar och erbjuder hållbara rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje.

Om du vill veta mer
Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är Talent Acquisition Specialist Clara Forsberg (clara.forsberg@thepace.se) och konsultchef Stina Bylund (stina.bylund@thepace.se).

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!
Mer info
Område Solna
Yrkesroll Ekonomi, Administration
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 20 nov (1 dag kvar)