Granitor Electro söker Kommunikatör

Granitor Electro söker Kommunikatör

Granitor Electro är ett av Skandinaviens ledande elteknikföretag. När du börjar arbeta hos oss kommer du till ett väletablerat företag med stark familjekänsla - med gemenskap, sammanhållning och trivsel. Vi är stolta över att kunna erbjuda varierande arbetsuppgifter, trygghet och goda utvecklings- och karriärmöjligheter för våra anställda.Vill du föra samman, knyta ihop och inspirera?

Som kommunikatör hos Granitor Electro har du närmare 2200 medarbetare runt om i Sverige som din huvudsakliga målgrupp.

Vi söker dig som vill arbeta med utgångspunkt i den interna kommunikationen i form av projekt-, förändrings- och ledningskommunikation. Dig, som utifrån bolagets övergripande strategier utformar kommunikations- och aktivitetsplaner. Som kommunikatör hos oss blir du den som håller samman budskap, mål och effekter för arbetet.

Du blir en viktig lagspelare inom avdelningen som ansvarar för Affärsutveckling, Marknad och Kommunikation. Vi är en stödfunktion med fokus långt fram i verksamheten, för att trivas i rollen tror vi därför att det är viktigt att du är lyhörd, lösningsinriktad och flexibel - samtidigt som du har en förmåga att vägleda och prioritera. För dig som är nyfiken, följer med i utveckling och forskning inom det kommunikationsstrategiska området och med ett tålamod kan se till att omsätta teorier till konkreta insatser, finns stora möjligheter att forma arbetet framåt.

Du vill vara med och inkludera och inspirera alla generationer i bolagets digitaliseringsresa. Tillsammans med kollegor inom kommunikation från andra av koncernens bolag och central stab fortsätta att etablera det fortfarande nya namnet, Granitor såväl på den externa marknaden som internt. Läs gärna mer om vårt varumärkesbyte från Midroc på hemsidan.

Om rollen

Du ansvarar för kommunikationsplaneringen i olika uppdrag, från strategi till genomförande och uppföljningen, ibland ensam men ofta tillsammans med andra. I rollen ingår också att ge uppdrag och samarbeta med våra upphandlade kommunikationsbyråer. Du arbetar kanaloberoende och hittar ständigt den bästa mixen för varje enskilt uppdrag. Rollen passar dig som gilla att skapa nya kontaktytor och hålla i gång tvärfunktionella nätverk.

Typiska arbetsuppgifter:
  • Driva det operativa arbetet med planerade och beslutade informationsaktiviteter för interna målgrupper, så som: regionchefer, avdelningschefer, projektledare, enheter, medarbetare
  • Samordna genomförande av kommunikationsinsatser, med förankring hos berörda parter i organisationen samt uppföljning av önskad effekt/värde
  • Stötta företagsledningens med den interna informationen och upprätta planer för internkommunikation
Om dig

Vi söker dig som drivs av att utveckla kommunikationen i en verksamhet i tillväxt och utveckling. Du vill föra samman, har alltid fokus på målgruppen och dess behov och vet hur man knyter ihop kommunikationen efter sammanhang. Du har ett helhetsperspektiv och kan göra strategiska avväganden, men uppskattar också det operativa arbetet som innehållsproducent. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi tror att du, för att lyckas i rollen har med dig erfarenheter och kunskaper så som;
  • Högskoleexamen med inriktning mot media och kommunikation eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
  • Erfarenhet som kommunikatör, med både strategiska och operativa arbetsuppgifter
  • Har goda meriter av projektledning och planering, genomförande och uppföljning av kommunikationsaktiviteter.
  • God stilistisk förmåga och mycket goda kunskaper i svenska språket
  • Erfarenhet av att publicera information i olika digitala kanaler
  • God förståelse för digitala kommunikationskanaler som passar för olika innehåll
  • Erfarenhet av att beställa kommunikationstjänster, och säkerställa att leveranser är kvalitetssäkrade.
  • Är en säker användare av Office 365, SharePoint, Google Analytics och andra digitala verktyg.
  • Erfarenhet av tvärfunktionellt internkommunikationsarbete i större organisationer, arbete i ett marknadsteam.
Ansökan
Urvalet kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vänta därför inte med din ansökan, utan visa ditt intresse redan idag. Du kan tex ansöka med din LinkedIn profil och komplettera med CV och personligt brev i lugn och ro sedan.
Granitor Electro är ett av landets ledande företag inom elinstallation. Granitor Electro-gruppen ingår i Midroc Europe som är en heltäckande partner inom områdena fastighet, bygg, industri och miljö. Vårt mål är att stärka kundens konkurrenskraft och att genom hållbara lösningar och nytänkande vara med och bidra till en bättre framtid. Verksamheten är internationell med Sverige som utgångspunkt. Vi är 4400 medarbetare och under 2020 omsatte vi 11 miljarder kronor.
Mer info
Område Solna
Yrkesroll Marknadsföring, PR & Kommunikation
Typ av anställning Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Granitor Electro
Hemsida https://www.granitor.se/
Sista ansökningsdag 21 juli 2022 (24 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Granitor Electro är ett av Skandinaviens ledande elteknikföretag. Genom den senaste tekniken och branschens bästa yrkesfolk erbjuder vi entreprenad- och servicetjänster inom elinstallation, instrument, fastighetsautomation, hissar, kransystem, kommunikation, säkerhet samt mekaniskt underhåll. Vi är stolta att som en del Granitor företagsgrupp kunna erbjuda många varierande arbetsuppgifter, trygghet och goda utvecklingsmöjligheter för våra anställda, samtidigt som vi har det mindre företagets familjära känsla med god kamratskap och trivsel. Den 12 januari 2022 bytte vi namn från Midroc till Granitor. I över 25 år har vi, tillsammans med kunder och partners, utvecklat hållbara lösningar för samhälle och industri. Vår ambition är att bidra till en bättre framtid - både idag och för kommande generationer.