Supply Chain Specialist till marknadsledande leverantör av teknik och tjänster för smarta elnät

Supply Chain Specialist till marknadsledande leverantör av teknik och tjänster för smarta elnät

Vår kunds nyckel till framgång är deras personals motivation, ansvarstagande och skicklighet. Nu söker de en administratör som ska hjälpa dem att nå nya höjder. Är detta du? Ansök idag!

Dina arbetsuppgifter

Anledningen till denna öppning är pga. deras nuvarande supply chain specialist kommer att gå på föräldraledighet. Under första tiden kommer du att få överlämning och stöttning ifrån den här personen för att när väl tiden är inne kunna ta över dennes arbetsuppgifter. Du kommer då att vara ensamt ansvarig för att allt sköts, men samtidigt också ha stöttning ifrån andra administratörer på andra kontor. Du kommer att arbeta i en ren administrativ roll där ditt kärnansvar kommer att innefatta:
  • Kundorderhantering och fakturering
  • Leveransplanering och leveransövervakning till kundprojekt
  • Underhålla projektbudgetar, beställningar, kundprislistor i ERP eller andra system
  • Agera kundkontaktpunkt relaterat till beställningar, fakturering och andra projektaktiviteter enligt projektplan
  • Underhålla kundobjektstruktur i ERP-Systemet
  • Hjälpa projektledare i projektaktiviteter
Din profil

Skallkrav:
  • Högskoleutbildning inom Business/Supply Chain/Logistik
  • Alternativt erfarenhet inom logistik eller orderhantering
  • Villig och flexibel att resa
  • Flytande Svenska & Engelska i tal och skrift
Meriterande:
  • B-körkort
  • Kunskap i orderhanteringssystem
  • Erfarenhet av:
  • Arbetat i ERP
  • Dokumentation
  • Microsoft Power BI
  • Goda kunskaper inom MS Office (Word, Excel, Powerpoint)
Utöver detta så ska personen vi söker vara en proaktiv, entusiastisk person som är väldigt kund- och försäljningsorienterad och som ser sig själv vara väldigt organiserad och noggrann i sitt arbete.

Villkor

Start: Omgående alt. enligt ök
Placering: Stockholm, Solna
Omfattning: Heltid

Urval sker löpande så kom in med din ansökan redan idag!
Mer info
Område Solna
Yrkesroll Administration, Teknik & Ingenjör
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd, Projekt- / Visstidsanställd
Sista ansökningsdag 27 feb 2020 (9 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vår kund är en av de snabbast växande leverantörerna i Norden inom området för Smarta Elmätare och Smart Energimätning. Deras beprövade teknik och kunddrivna innovationsprocess skapar förutsättningar för elnätsbolagen att öka förutsägbarhet och effektivitet för elnätsbolagens dagliga verksamhet och affärsprocesser. Idag är bolaget verksamma både i Sverige, Norge och Finland och har sitt HK i Finland. Mer information ges vid intervjutillfälle.

Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera unga talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.