First Line Support sökes till Easy Telefoni i Stockholm

First Line Support sökes till Easy Telefoni i Stockholm

Om tjänsten

Vill du arbeta för ett företag som ligger i teknisk framkant och där supportavdelningen ses som något av det viktigaste i organisationen? Gillar du kundkontakt och att ge service med telefon/mail som verktyg? Då kan detta vara den rätta möjligheten för dig!

I rollen kommer du primärt arbeta med support och service mot företagets slutkunder men även gentemot återförsäljare. Det finns också emellanåt behov för intern support inom företaget.

I detta ansvar ingår det exempelvis att:
  • besvara samtal och e-post som inkommer på supporten
  • vid behov åka ut till kunder för support och/eller installation och/eller avhjälpning på plats
  • vid behov bistå driftsättningsgruppen med utbildning på plats hos kunderna
  • rapportera licensförändringar till ekonomiavdelningen
  • vidarebefordra ärenden av mer komplex karaktär till andra linjens support
  • vidarebefordra ärenden gällande exempelvis felaktig fakturering eller uppsägningar till ekonomiavdelningen'
Du kommer ingå i supportavdelningen som idag består av fem medlemmar inklusive teamledaren som har det dagliga arbetsledande ansvaret. Rollen är placerad på företagets huvudkontor i Solna.

Är det här du?

För att vara framgångsrik i denna roll krävs att du har arbetat med någon form av kundkontakt på telefon gärna i en supportfunktion under minst 1 år. Har du även erfarenhet från telekombranschen ses det som ett plus.

Du behöver ha flytande kunskaper i svenska samt känna dig bekväm med att kommunicera på engelska i både tal och skrift. Goda kunskaper i Officepaketet ser vi som en förutsättning och B-körkort är meriterande.

Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper. I rollen kommer du ha mycket kontakt med kunder och tjänsten passar därför dig som är serviceinriktad, lösningsorienterad och har god kommunikativ förmåga i tal och skrift. Du är organiserad, har ordning och reda i ditt arbete samt förmågan att arbeta självständigt. Då det är svårt att planera hur mycket supportärenden som kommer in är det viktigt att du trivs i en vardag där mycket är ad hoc och att du har förmågan att hantera flera bollar i luften samtidigt. Då supportavdelningen arbetar tillsammans för att lösa kundernas ärenden är det viktigt att du har god samarbetsförmåga och en behjälplig inställning gentemot ditt team.

Easy Telefoni erbjuder
Du kommer ingå i en dynamisk och kunskapsintensiv organisation som arbetar i en snabbt föränderlig och intressant bransch. Hos Easy Telefoni kommer du vara med och bidra till våra mål och strategier då vi ser Supportavdelningen som det viktigaste kugghjulet i vår verksamhet.

Easy Telefoni ligger i teknisk framkant och du kommer arbeta i komplexa lösningar med den senaste tekniken. Företaget är stolta av sin exceptionella service och gemenskap står i fokus internt.

Vill du veta mer?
I denna rekrytering samarbetar Easy Telefoni med Level Recruitment. Vänligen sök tjänsten genom att klicka på "ansök"-knappen här intill. Vid frågor vänligen kontakta rekryteringskonsult Sissel Pettersen på 08-120 50 426. Urvalet av ansökningar sker löpande. Välkommen in med din ansökan!

Sökord: support, kundsupport, service, telefoni
Mer info
Kontaktperson Sissel Pettersen
Telefon 08-120 50 426
Område Solna
Yrkesroll Data & IT, Support
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Level Recruitment
Sista ansökningsdag 18 feb (28 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Easy Telefoni startade 2012 och erbjuder företag och organisationer i Sverige en innovativ, molnbaserad och operatörsoberoende växelplattform. Easy Telefonis erbjudande utvecklas ständigt med nya tekniska lösningar och nya tjänster för att möta våra kunders önskemål. Vi värdesätter hög kvalité och ställer höga krav för att kunna leverera god service till våra kunder.

Easy Telefoni har kontor i Solna, Göteborg samt Staffanstorp i Skåne. www.easytelefoni.se