Supporttekniker i Stockholm

Supporttekniker i Stockholm

Vi söker en supporttekniker till en av nordens logistikverksamheter

Detta uppdrag är hos vår kund i Solna. De erbjuder tjänster inom express- och servicelogistik samt lokal budverksamhet. Med representation på mer än 140 orter och ett brett transportnät erbjuder de den nordiska marknaden den kanske mest heltäckande infrastrukturen.

Arbetsuppgifter

Som supporttekniker kommer du att ta emot och lösa de ärenden som kommer in via deras ärendehanteringssystem. Din arbetsdag kommer att bestå av teknisk felsökning, problemlösning och service. Du kommer att arbeta med de senaste verktyg och system som finns inom IT. IT-plattformen består av Microsoft Office 365 samt Sharepoint Online där du löser de tekniska problem som rör klientapplikationer och mobilapplikationer på både iPhone och Android.

Rollen är bred där du både arbetar med telefon, mejl samt hjälper användarna på plats i huset. Servicedesken öppen 7.00-17.00 samtliga vardagar och det är supportteknikerna som ansvarar för desken. Du supporterar alla nordens länder.

Teamet består av produktägare, utvecklare, drift- och nätverkstekniker samt supporttekniker.

Din profil

Du ska ha minst ha 2 års erfarenhet av 1st line support. Meriterande om du har erfarenhet av en liknande bred supportroll där du både supporterat via telefon, mejl och onsite.

Som person är d
u en serviceinriktad och kommunikativ lagspelare som tycker om att ha kontakt med många olika personer. Du drivs av att hjälpa "kunder" och hitta lösningar på deras olika problem. Högt ansvarstagande, stresstålighet samt förmåga att kunna planera och självständigt prioritera dina arbetsuppgifter är en förutsättning för att fungera i rollen. Du kan arbeta efter uppsatta processer och är drivande i projekt.


För detta uppdrag vill vi att du har goda kunskaper inom:
  • Gymnasium eller likvärdig utbildning
  • Goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem och nätverk
  • Grundkunskaper i MS Office365
  • God kompetens för att kunna dokumentera och beskriva avvikelserapportering
  • Active Directory
  • Wmware
  • Svenska & Engelska flytande i både tal och skrift.
Meriterande
  • Sharepoint
  • Exchange
  • Vana i att arbeta i Jira och Servicedesk
Ansökan:

Vi ser fram emot din ansökan. Urval och intervjuer sker löpande, så ansök gärna så snart som möjligt. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta helen.bostrom@dfind.se.

Detta är ett konsultuppdrag, med möjlighet till anställning hos Kund.

Ort:
Stockholm

Uppdragsgivare:
Dfind IT

Start:
januari

Om Dfind IT

Dfind IT är ett rekryterings- och konsultföretaget som erbjuder en omväxlande karriär som konsult inom IT. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Hos oss har du möjlighet att utveckla din kompetens och bygga CV genom olika uppdrag hos våra kunder samtidigt som du får stöd och vägledning från din konsultchef. Dessutom erbjuder vi bland
annat webbaserade IT-utbildningar och kompetensutvecklande seminarier. Självklart har vi också kollektivavtal och förmåner som försäkringar, friskvårdsbidrag, företagshälsovård och rabatt på träningskort.

Keep Improving!
Mer info
Område Solna
Yrkesroll Data & IT, Support
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.dfind.se
Sista ansökningsdag 31 jan (8 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Som konsult hos Dfind IT har du fantastiska karriärmöjligheter. Vi erbjuder dig en stabil tillsvidareanställning med goda utvecklingsmöjligheter för dig som visar driv och intresse. Att jobba som konsult hos Dfind IT är ett utmärkt sätt att bygga på sitt CV med olika kompetenser inom IT. Vi jobbar med både stora som små kunder inom många olika branscher vilket gör att vi kan erbjuda våra konsulter spännande och varierade uppdrag på olika platser i Stockholm.