VD Assistent

VD Assistent

Vill du arbeta i ett högt tempo med drivna kollegor i ett marknadsledande företag inom uthyrningsbranschen? Trivs du i en koordinerande roll med mycket ansvar? Då är du den vi söker.

Som VD Assistent arbetar du brett med diverse olika administrativa uppgifter. Du kommer att få en viktig roll som stöd och support till ledningsgruppen främst VD och du kommer att vara behjälplig i stort och smått både på en strategisk och praktisk nivå.

Dina arbetsuppgifter
  • Boka, planera och koordinera möten och konferenser för ledningsgruppen samt styrelsemöten.
  • Skriva protokoll vid ledningsgruppsmöten och styrelsemöten.
  • Skapa och ansvara för dokumentstruktur i SharePoint.
  • Planera, koordinera och delta i interna och externa evenemang.
  • Kundkommunikation i form av nyheter, nätverksbrev, inbjudningar mm.
  • Intern kommunikation i form av rapporter från olika event mm.
  • Förbereda och skriva manus inför tal.
Din bakgrund

Vi söker efter dig som motiveras av att göra jobbet lite bättre än igår, och som ständigt vill lära sig nya saker - människor som formar sin egen framtid genom att dagligen utmana sig själva i en ständigt föränderlig miljö.

Du har flera års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Din erfarenhet har gjort dig till en person som snabbt kan ta beslut och du är van vid att alltid ligga "steget före" för att underlätta VD och ledningsgruppens vardag. Det är viktigt att du behärskar både svenska och engelska mycket väl i tal och skrift. Goda kunskaper i Officepaketet med betoning på Word och Powerpoint är ett krav. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta i Sharepoint.

Som person är du självständig och strukturerad och van att ta initiativ. Du trivs i en roll där du håller en hög servicenivå och bidrar till verksamheten genom god och tydlig kommunikation. Du har hög integritet och klarar av att ansvara för konfidentiella handlingar. Vidare är du en engagerad och prestigelös person som trivs i sociala sammanhang.

Vad erbjuder vi dig?

På Cramo arbetar vi tillsammans och stöttar varandra. Alla är lika viktiga. Vi har en arbetsmiljö som uppmanar till samarbete, där vi stöttar och delar kunskap med varandra på alla nivåer i företaget. Det är det som skapar vår sanna laganda. Att omge sig av fantastiska, kompetenta medarbetare är en viktig anledning till varför vi går till arbetet varje dag.

Cramo erbjuder dig en utvecklande arbetsplats med en positiv företagskultur, goda anställningsvillkor och personalförmåner.

Ansökan

Vill du bli en av oss? Välkommen att registrera din ansökan i forma av CV och ett personligt brev. Sista ansökningsdag är 2018- 11-25, urval och intervjuer sker löpande. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Pernilla Sonbro tfn: 08-623 54 00.

Vi undanber oss vänligt men bestämt samtal från rekryteringsföretag och annonsförmedlare.
Mer info
Område Solna
Yrkesroll Administration, Assistent
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 25 nov (5 dagar kvar)
Visa var

Om arbetsgivaren

Cramo Group är Europas näst största företag inom uthyrning av maskiner, utrustning och hyresrelaterade tjänster samt uthyrning av flyttbara lokaler genom Cramo Adapteo. Cramo är verksamt i 14 länder genom ca 300 depåer och 2.500 medarbetare. Omsättningen 2017 var 729,5 miljoner Euro. Cramo är börnoterat på Nasdaq Helsinki Ltd. Cramo AB ingår i Cramo Group. I Sverige är Cramo AB det ledande uthyrningsföretaget med över 100 depåer och ca 850 anställda över hela landet.