Superuser Helpdesk - Karolinska Universitetssjukhuset, Solna

Superuser Helpdesk - Karolinska Universitetssjukhuset, Solna

Coor har fått det stora förtroendet att leverera service till Karolinska Universitetssjukhuset i Solna. Vill du göra det tillsammans med oss? Detta är en chans till ett jobb i ett av Coors största och mest spännande kontrakt någonsin!

De nya byggnaderna på Karolinska Universitetssjukhuset i Solna är ett av världens mest moderna och tekniskt avancerade sjukhus. Coor ansvarar för samordning, utveckling och leverans av arbetsplats-, fastighets- och logistiktjänsterna på sjukhuset. Vi ansvarar för de stödfunktioner som behövs för att sjukvårdsverksamheten ska kunna utföra sitt livsviktiga uppdrag. Totalt har vi ca 330 medarbetare i mer än 70 olika yrkesroller i vårt serviceteam.

Vi söker nu en Superuser till vårt Helpdesk-team med anställningsstart omgående.

Om rollen
Helpdesk är ett mycket viktigt servicenav på sjukhuset! Våra proffsiga team inom Helpdesk tar emot och hanterar ärenden - felanmälningar, bokningar och förfrågningar - inom alla servicetjänster i de nya sjukhusbyggnaderna. Ärenden som kommer in ska snabbt bedömas och rätt åtgärder ska tas utifrån ärendets karaktär.

Som Superuser i Helpdesk ansvarar du för att våra ärendehanteringssystem Maximo samt QFM förvaltas och utvecklas i linje med organisationens uppsatta mål. Vi erbjuder dig arbete i ett ambitiöst och härligt team som arbetar i nära dialog med kunden och övriga centrala supportfunktioner på sjukhuset. För rätt person är det här en spännande och bred roll mitt i sjukhusets hjärta!

Exempel på arbetsuppgifter:
  • Kontraktets användarstöd i ärendehanteringssystemet Maximo
  • Kontraktets systemstöd för QFM
  • Löpande underhåll och utveckling av Maximo och QFM
  • Löpande bistå med klassificering av ärenden kopplat till SLA:er (Service Level Agreement)
  • Utbilda medarbetare i Maximo
  • Ta fram, analysera och leverera statistik, samt proaktivt agera på felaktigheter och synliga mönster
  • På daglig basis arbeta tillsammans med IT samt roll "Administratör fakturering och inköp"
  • Sammankalla, hålla i samt protokollföra Förvaltningsråd
  • Stötta vid framtagande av e-utbildningar kopplade till Maximo
Arbetsplatsen ligger i Solna, Stockholm.

Vår kandidat
Vi söker dig som har gymnasieutbildning eller motsvarande samt har arbetslivserfarenhet av ett serviceyrke. Vi ser att du har tidigare erfarenhet av ärendehanteringssystem/kundtjänst eller liknande, erfarenhet av IT-relaterade frågor och systemutveckling, samt viss ekonomisk kunskap och förståelse kring fakturering och inköpsfrågor. Har du tidigare arbetat i en superuser-funktion eller har erfarenhet av koordinerande roll ser vi det som meriterande.

För rollen behöver du ha god svenska och engelska i tal och skrift, samt mycket god datorvana (Office-paktetet). Har du redan systemkunskap inom Maximo och/eller QFM är det givetvis ett plus. Ytterligare språkkunskaper är också meriterande.

Personliga egenskaper
Det här är en spännande roll för dig som trivs i en händelserik och föränderlig miljö! Vi söker dig som är analytisk, med förmåga att arbeta både högt och lågt. Du har god förmåga att se processer och flöden och förstår hur de olika delarna påverkar helheten. När du stöter på problem är du handlingskraftig och lösningsorienterad och du trivs som bäst när du har full förståelse och kontroll över de system och strukturer du arbetar med.

I den här rollen är det viktigt att du tycker om att bygga och bibehålla relationer och nätverk, för att främja samarbete över olika arbetsområden och grupper. Vi ser att du har förmåga att balansera krav från olika intressenter och att du besitter starkt eget driv - att du med uthållighet och fokus når uppsatta mål trots svårigheter på vägen.

Vidare tror vi att du är en tydlig kommunikatör, både i tal och skrift. Du samarbetar i god anda med dina kollegor och är öppen för andras åsikter. Vi ser att du är en person som arbetar strukturerat och noggrant. Du är lugn och metodisk och har förmåga att slutföra uppgifter du påbörjat.

Stämmer detta in på dig? Tveka inte att höra av dig!

Vi erbjuder
Coor är en trygg, säker och trivsam arbetsplats. Vi erbjuder fast lön enligt kollektivavtal med avtalspension, försäkringar och andra förmåner såsom föräldralön och friskvårdsbidrag.

På Coor arbetar vi aktivt med kompetens- och karriärsutveckling, för att du ska få möjlighet att utvecklas och nyttja din fulla potential. För dig som nyanställd har vi ett introduktions- och utbildningsprogram för att du ska få en bra start på din nya arbetsplats.

I vår serviceleverans till Karolinska Universitetssjukhuset i Solna blir du en del av ett nybyggt team som motiverar och hjälper varandra och som tillsammans skapar en fantastisk arbetsplats.

Vår vision är att leverera service i stjärnklass till ett sjukhus i världsklass, och i detta arbete är du vår viktigaste resurs!

Kontaktuppgifter och övrig information
Då vi vill ge alla kandidater samma förutsättningar, tar vi inte emot CV eller personliga brev. Vi arbetar med diskrimineringsfri rekrytering, vilket innebär att alla ansökningar kommer in i ett anonymt läge där varken ålder, kön, bakgrund, namn eller foto visas. Vi väljer medarbetare utifrån personliga egenskaper och formell kompetens, d.v.s. arbetslivserfarenhet och genomförda utbildningar.

För mer information vänligen kontakta anställande chef Jessica Rosenmüller på telefonnummer 010-559 65 53.

Urval och intervjuer genomförs löpande och så snart vi hittat vår stjärna kan annonsen komma att stängas ner, så vänta inte med din ansökan. Klicka här för att söka tjänsten: http://hpr.to/j13993

På vår rekryteringsportal hittar du mer information om Coors uppdrag på Nya Karolinska Solna: http://www.coor.se/Jobba-pa-Coor/Nya-Karolinska-Solna

Vi ser fram emot att höra från dig!

Om Coor
Coor är en av Nordens ledande serviceleverantörer inom facility management (FM). Vi samordnar, utför och utvecklar olika tjänster i och omkring en fastighet. Ambitionen är att leverera marknadens smartaste och mest utvecklade erbjudande - vi kallar det Service med IQ.
Bland kunderna finns större och mindre verksamheter i många sektorer, såväl privata som offentliga. Coor bedriver verksamhet främst i Norden, men har också viss närvaro i Belgien, Estland, Polen och Ungern.
Mer info
Område Solna
Yrkesroll Service & Kundtjänst
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.coor.se
Sista ansökningsdag 2 dec (11 dagar kvar)
Visa var

Om arbetsgivaren

Coor är en av Nordens ledande serviceleverantörer inom facility management (FM). Vi samordnar, utför och utvecklar olika tjänster i och omkring en fastighet. Ambitionen är att leverera marknadens smartaste och mest utvecklade erbjudande - vi kallar det Service med IQ. Bland kunderna finns större och mindre verksamheter i många sektorer, såväl privata som offentliga. Coor bedriver verksamhet främst i Norden, men har också viss närvaro i Belgien, Estland, Polen och Ungern.