Erfaren ekonomiassistent till Convini

Erfaren ekonomiassistent till Convini

Convini befinner sig i en mycket spännande fas där en fantastisk möjlighet har öppnats upp på vår leverantörsreskontra. Detta är en roll som erbjuder dig en varierad och utvecklande vardag med avdelningssöverskridande samarbeten. Du kommer dessutom att tillhöra ett fantastiskt team som alltid har nära till skratt. Sök idag och var med på vår resa med oss!

Arbetsbeskrivning

I rollen som ekonomiassistent kommer du att tillhöra ett team om 11 personer varav två sitter på leverantörsreskontran idag. Teamet kännetecknas av en stor dos av kamratskap och hjärtlighet som gärna umgås och samarbetar tillsammans. Vidare innebär rollen mycket frihet under ansvar där du i stor utsträckning har möjlighet att påverka din arbetsdag och arbetsmetod. Dessutom finns det goda utvecklingsmöjligheter i rollen för den nyfikne.

Convini är ett familjeägt företag som sedan starten 1995 präglats av en kultur som bygger på engagemang, hjärta och stolthet. Den familjära stämningen inom företaget går inte att ta miste på - vi är ett gäng som gillar att ha kul på jobbet och samtidigt ge våra kunder bästa tänkbara service. Convini vill med sina flexibla mat-och kaffelösningar till företag vara med och bidra till att medarbetare trivs och mår bra på jobbet. Sedan förvärvet av Kaffeknappen kan vi även stoltsera med marknadens mest högkvalitativa kaffeerbjudande. Convini har idag ca 250 anställda i Stockholm, Göteborg och Malmö. Vi fortsätter att expandera och har idag över 3000 kundföretag och en omsättning på ca 550 miljoner. Dessutom tar Convini ett stort ansvar i miljöfrågor genom att bland annat certifiera våra varor, skänka överbliven mat till välgörenhet och miljöutbilda vår personal.

Arbetsuppgifter

I rollen som ekonomiassistent kommer du ansvara för processer inom leverantörsreskontra men även få vara delaktig i övriga ekonomiadministrativa arbetsuppgifter. I rollen kommer du även ha möjlighet att komma med input och förslag på hur vi kan förbättra våra processer och utveckling av leverantörsreskontran. Exempel på arbetsuppgifter som förekommer i rollen är:
  • Hantera inkommande leverantörsfakturor
  • Kommunikation med leverantörer
  • Uppdatera leverantörsregister i systemet
  • Framtagning av betalförslag
  • Delaktig i månadsbokslut, interimbokningar och kontoavstämning
  • Enklare löpande bokföring
Vi söker dig som
  • Har minst en gymnasial utbildning
  • Har goda kunskaper i svenska och engelska, då du kommer att kommunicera på dessa språk
  • Grundläggande kunskaper i Excel
  • Har tidigare erfarenhet av ekonomirelaterat arbete
Som person tror vi att du är strukturerad i ditt arbete och utför dina uppgifter med hög ansvarskänsla. Du har en förståelse för det ekonomiska flödet och har ett helhetsperspektiv. Vidare tror vi att du är en positiv och kommunikativ person som vågar söka dig ut i organisationen då rollen innebär flera kontaktytor både internt och externt.

Övrig information

Omfattning: Heltid, 8-17

Placering: Solna, Stockholm

Start: Omgående
Mer info
Område Solna
Yrkesroll Ekonomi, Ekonomiassistent
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.convini.se
Sista ansökningsdag 5 apr (15 dagar kvar)