Affärsmässig leveransansvarig till Convini

Affärsmässig leveransansvarig till Convini

Lockas du av tanken att kunna bedriva dina "egna små affärsenheter" i en större kontext? Älskar du dessutom att nätverka och arbeta i en relationsbyggande roll? I rollen som leveransansvarig kommer du nämligen vara ansiktet utåt för Convini och bygga relation med företagskunder i ditt eget distrikt. Detta helhetsansvar gör att du hela tiden behöver bygga på dina kundspecifika kunskaper för att kunna leverera högsta kvalitet och service.

Arbetsbeskrivning:

Convini är ett familjeägt företag som sedan starten 1995 präglats av en kultur som bygger på engagemang, hjärta och stolthet. Den familjära stämningen inom företaget går inte att ta miste på - vi är ett gäng som gillar att ha kul på jobbet och samtidigt ge våra kunder bästa tänkbara service. Convini vill med sina flexibla mat-och kaffelösningar till företag vara med och bidra till att medarbetare trivs och mår bra på jobbet. Sedan förvärvet av Kaffeknappen kan vi även stoltsera med marknadens mest högkvalitativa kaffeerbjudande. Convini har idag ca 250 anställda i Stockholm, Göteborg och Malmö. Vi fortsätter att expandera och har idag över 3000 kundföretag och en omsättning på ca 550 miljoner. Dessutom tar Convini ett stort ansvar i miljöfrågor genom att bland annat certifiera våra varor, skänka överbliven mat till välgörenhet och miljöutbilda vår personal.

Arbetsuppgifter:

I rollen som leveransansvarig har du ett helhetsansvar för de "butiker" dvs kylskåp som kunderna har på arbetsplatserna. Du säkerställer att kylskåpen alltid ser representativa och påfyllda ut samt har ett bra utbud som kunderna tycker om. Du kommer ha daglig kontakt med dina kunder och kontaktpersoner då du kommer att vara ute hos dem ofta. Rollen som leveransansvarig är därför spännande och blir mer komplex ju mer du lär dig om dina egna kunder. Exempel på arbetsuppgifter som förekommer i rollen är:
  • Göra beställningar på varor som du sedan kör ut till kunderna med
  • Kontinuerligt säkerställa kvalitet och innehåll i butikerna
  • Analysera köphistorik såsom intäkt, kostnad, svinn och populära varor
Vi söker dig som har:
  • Minst en gymnasial utbildning
  • Har goda kunskaper i svenska och engelska, då du kommer att kommunicera på dessa språk
  • B-körkort
Som person tror vi att du är relationsbyggande och har lätt att prata med människor då rollen innebär stora kontaktytor hela dagarna. Du brinner helt enkelt för att alltid leverera god service. Du har vidare ett noggrant och strukturerat sätt att arbeta på som kommer att göra dig effektiv och framgångsrik i rollen. Vidare tror vi också att du är självgående och har en inre drivkraft av att ständigt vilja uppnå resultat och optimera affärer.

I rollen förekommer det vissa fysiska moment och du behöver därför känna dig bekväm med att kunna "hugga in". Det kommer också att ges en gedigen utbildning både teoretiskt och praktiskt som sedan även fortsätter löpande i och med anställningen, för att du ska få de bästa förutsättningarna i rollen.

Övrig information

Omfattning: Heltid, 7-16

Placering: Solna, Stockholm

Start: Omgående

Lön: Grundlön + provision
Mer info
Område Solna
Yrkesroll Transport & Logistik, Lager
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.convini.se
Sista ansökningsdag 5 apr (18 dagar kvar)