Kredithandläggare till Arvid Nordquist

Kredithandläggare till Arvid Nordquist

Vi arbetar med starka varumärken

Arvid Nordquist HAB är ett familjeföretag med ca 300 medarbetare över hela Norden som brinner för att erbjuda de bästa smakupplevelserna och produkterna. Vårt sortiment innehåller starka internationella varumärken som kan erbjuda hög kvalitet i kombination med omsorgsfull produktion och minskad påverkan på människa och miljö. Vi behöver stärka vårt team och behöver dig som är engagerad och ansvarstagande. Vi erbjuder en fartfylld miljö där du själv har möjlighet att påverka rollen.

Läs gärna mer på www.arvidnordquist.se.

Den primära arbetsplatsen kommer vara på Arvid Nordquists huvudkontor med anslutande rosteri i Solna Business Park. Vi erbjuder också möjlighet att arbeta på distans 2 dagar/vecka. År 2025 flyttar vi till vårt nybyggda rosteri i Jakobsberg.

Din roll som kredithandläggare

Som Kredithandläggare har du ett viktigt ansvar att bedöma kreditvärdigheten hos Arvid Nordquist kunder, främst de inom restaurangbranschen. Du ingår i ett team om fem personer där de hanterar kund- och leverantörsreskontra samt in- och utbetalningar och du ansvarar för kredithandläggningen. Uppgifterna består exempelvis av att sätta upp kreditlimiter, göra exponeringsbedömningar och dagligen bevaka kundernas ekonomiska situation. Du kommer helt säkert ställas inför dilemman där du tvingas göra avvägning mellan risk och försäljning. Det är därmed viktigt att kunna tänka affärsmässigt och logiskt samtidigt som du måste kunna argumentera för din sak mot både interna och externa intressenter. Du rapporterar till företagets Reskontrachef.
    Huvudsakliga arbetsuppgifter
    • Bedöma nya och befintliga kunders kreditvärdighet.
    • Utvärdera och revidera kundlimiter och exponeringar.
    • Ansvar för kredithantering och inkassoärenden.
    • Bevaka och löpande utvärdera befintliga kunder och deras ekonomiska status.
    • Analyser av kundreskontran och tillhörande reskontravård.
    Din profil

    Vi söker dig som har erfarenhet från likvärdiga arbetsuppgifter. Det är meriterande om du har arbetat inom dryckes- eller restaurangbranschen och byggt upp god kännedom om hur den funkar och vilka fallgropar som finns. Det är viktigt att du har en ekonomisk förståelse som kan komma från arbetslivserfarenhet och/eller utbildning. Du kan kommunicera väl på svenska likväl som engelska.

    Du kommer att tillhöra ett stöttande och empatiskt team men där rollen ställer krav på att du är ansvarstagande och trivs med att självständigt driva dina egna arbetsuppgifter. Du är trygg i dina beslut och snabb på att ta action vid behov. Arvid Nordquist erbjuder frihet under ansvar och du förväntas därför arbeta strukturerat och noggrant. Som person ser du möjligheter istället för problem.

    Praktikaliteter

    Tillträde enligt överenskommelse. Du kommer initialt anställas via Clevry och hyras in som konsult under 12 månader men det finns goda möjligheter till överrekrytering därefter eller till och med tidigare. Urval och intervjuer kommer att ske löpande och vi rekommenderar dig att söka tjänsten så snart som möjligt.

    Rekryteringsprocessen
    I denna rekryteringsprocess samarbetar Arvid Nordquist med konsult- och rekryteringsföretaget Clevry. Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.

    Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.

    Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta oss på telefonnummer +4673 646 8586. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

    Om Clevry

    I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.

    Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden
    Mer info
    Område Solna
    Yrkesroll Ekonomi, Ekonomiassistent
    Typ av anställning Heltid
    Sista ansökningsdag 31 dec 2022 (32 dagar kvar)

    Om arbetsgivaren

    CLEVRY

    Lindhagensgatan 74
    112 18 Stockholm
    08-612 04 90