Servicedesktekniker med enterpriseerfarenhet

Servicedesktekniker med enterpriseerfarenhet

Arbetsuppgifter

Som servicedeskmedarbetare kommer du att ansvara för att hantera samtal och backlog parallellt. Du kommer att arbeta mot SLA:er på telefoni och ärenden av varierande proritet och personligen ansvara för att dessa uppfylls. Dagliga arbetsuppgifter är ocskå felsökning på egen hand och att driva ett samarbete med 2a och 3e linjegrupperingar.

Din profil
Rollen kräver att du har tidigare erfarenhet från en servicedeskroll. Det är viktigt att du som person kan behålla lugnet och fokus i stressiga situationer och överträffa förväntningarna gällande serivice och kundnöjdhet. Kundnöjdheten är A och O i Tietoevrys leveranser till deras kunder.

Du har goda kunskaper inom följande:

  • Hantera och ansvara för samtal och backlog parallellt
  • Arbeta mot SLAer på telefoni och ärenden av varierande prioritet
  • Lösa en hög andel av samtal, mail, chat vid första kontakten med kundens slutanvändare. First contact resolution på 65% eller högre. Önskvärt 80%
  • Ha vana av felsökning på egen hand och samarbete med 2:a och 3:e linjegrupperingar
  • Ge pedagogisk och kvalitativ teknisk support. Eller servicevana från andra yrken

Meriterande:
  • Att ha supporterat enterprise-kunder (större kunder) med stora volymer av inkommande kontakter.
  • Önskvärt ha basic ITIL-kunskaper
  • Onsite support

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Vi kan erbjuda dig
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi sätter stort värde på att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar.

Mer om oss
Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.

Kontakt information
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Adis Redzic på tfn: 0734-159372 eller adis.redzic@centric.eu.

Mer info
Område Solna
Yrkesroll Data & IT
Typ av anställning Heltid
Hemsida http://www.centric.eu
Sista ansökningsdag 21 jan 2023 (55 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Till ett uppdrag hos vår kund Tietoevry söker vi nya medarbetare till deras servicedesk med placering i Solna.

Du som är driven, stresstålig och tycker om att arbeta i team får nu möjligheten att arbeta på deras servicedesk med placering i Solna. Tietoevry är en av Nordens största IT-leverantörer, där du kommer arbeta med varierande arbetsuppgifter och ha goda möjligheter till egen utveckling. Vi söker nu dig som tycker om att arbeta i en serviceinriktad roll samt har ett stort intresse av att lära sig nya saker. I rollen är det viktigt att kunna behålla lugnet i stressiga situationer. Du bör också ha en förmåga att identifera kundens problem och kunna sätta det i ett större sammanhang för att hitta den bästa lösningen.

Tjänsten börjar som ett konsultuppdrag med tanken att senare gå över i en anställning hos Tietoevry.

Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.

Startdatum: Enligt överenskommelse
Plats: Solna, Stockholm
Arbetstid: 100%
Språk: svenska & engelska