Norsktalande supporttekniker

Norsktalande supporttekniker

Arbetsuppgifter

Vi erbjuder dig ett arbete där kommunikation och IT kommer att stå i fokus. I rollen så kommer du att arbeta primärt med applikationssupport för företagets interna system. Som medarbetare i servicedeskteamet ansvarar du för att, tillsammans med dina kollegor, lösa supportärenden för företagets kunder. Du tar emot ärenden via telefon och mail. I rollen så kommer du att ha daglig dialog och uppföljning med företagets IT-leverantörer.

Du kommer också att delta i test och IT-projekt eller projekt i verksamhet där IT-kompetens behövs. Generalistkompetens och en nyfikenhet att lära sig nya saker är till stor fördel och kommer att behövas för att bemästra en spretig systemflora där gammalt möter nytt.

Du kommer att, tillsammans med dina kollegor, arbeta enligt ITILs processramverk och i rollen som servicedeskmedarbetare finns stora möjligheter att på sikt specialisera sig inom olika områden.

Din profil
Krav

  • Tidigare erfarenhet av teknisk support
  • Kunskaper i Windowsmiljö
  • Active Directory
  • Microsoft 365
  • ITIL
  • Norska och svenska - flytande i tal och skrift

Meriterande
  • Citrix & Exchange
  • Linux
  • Grundläggande kunskaper inom Windows Server
  • VMware
  • Engelska
  • Körkort B


Vi kan erbjuda dig
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.

Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.

Kontakt information
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Elise Haglund på tfn: 0733-571793 eller elise.haglund@centric.eu.

Mer info
Område Solna
Yrkesroll Data & IT
Typ av anställning Heltid
Hemsida http://www.centric.eu
Sista ansökningsdag 24 jan 2023 (56 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Är du social, driven och vill vidare i karriären? Drivs du av att hjälpa andra? Då har du kommit rätt! Vi på Centric söker nu efter en norsktalande supporttekniker till ett uppdrag hos vår kund som sitter i fräscha lokaler i Solna.

Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.

Uppdraget är på heltid och kommer att pågå tills vidare.

Start: Omgående
Lön: Enligt överenskommelse