Channel Planning Manager mot dagligvaruhandeln (DVH) Carlsberg, Stockholm

Channel Planning Manager mot dagligvaruhandeln (DVH) Carlsberg, Stockholm

Som Channel Planning Manager DVH (Off Trade) ansvarar du för att planera och leda den långsiktiga utvecklingen av kanalmarknadsplanen för Carlsberg Sverige. Som Channel Planning Manager driver du både strategiska och taktiska projekt mot kund och internt. Målet är att utifrån ett kategoriperspektiv skapa förutsättningar som genererar värde-, volym- och marknadsandelsutveckling för våra kunder och för Carlsberg Sverige. I rollen som Channel Planning Manager har du många olika kontaktytor där du internt arbetar nära KAM, säljgruppen, Trade Activation Managers men även Bland Managers och Sales Strategy Manager för att identifiera tillväxtkällor och affärsmöjligheter.
Som Channel Planning Manager rapporterar du till Channel Marketing Manager Off Trade och arbetar på vårt kontor i Solna, Stockholm.

Andra arbetsuppgifter som ingår i rollen som Channel Planning Manager, DVH:
  • Medverka i kundspecifika kategoriprojekt, spåra NPD:s och driva innovationsagendan
  • Konkurrensanalys och marknadsbevakning
  • Förse organisationen med månatlig Nielsendata
  • Förse organisationen med tydliga SKU prioriteringar per segment
  • Delta i säljkonferenser för att presentera marknads- och kategoriutveckling
  • Stötta Trade Marketing Manager och POS & Visability Manager med marknads- och kategoriinsikter
  • Löpande kontakt med byråer för utveckling av kundspecifika material
Varför ska du välja Carlsberg?

Carlsberg är ett bolag i ständig förändring och som Channel Planning Manager hamnar du mitt i navet av ett intressant och marknadsorienterat bolag. Vi möter en omvärld som förändras allt snabbare och med ett integrerat Channel Marketing-team och en stark länk mellan alla tre säljkanaler står vi mer redo för att effektivt utföra våra marknadsplaner och skapa den perfekta varumärkesupplevelsen över olika shopper-, kund- och gästkontaktpunkter. Arbetsklimatet inom bolaget präglas av högt tempo och stort engagemang. I rollen om Channel Planning Manager ingår du i Commercial Operations som består av tre kollegor som ser fram emot att välkomna dig i teamet! För dig som motiveras av utveckling finns stora möjligheter till att växa långsiktigt inom företaget, såväl nationellt som internationell. Är du rätt person så står du självklart bakom Carlsbergs tre värdeord "Alignment,
Accountability, Action".

Vad vi önskar av dig
Du har universitetsexamen inom ekonomi, marknadsföring eller motsvarande samt minst tre års erfarenhet i en roll som Channel/Category Manager, Brand Manager eller liknande. Vi söker dig som har minst två års erfarenhet från FMCG och/eller DVH med en stark strategisk/taktisk- och analytisk förmåga. För att trivas i rollen som Channel Planning Manager hos oss är det viktigt att du tycker om att arbeta i en projektledande roll. Du talar och skriver flytande svenska och engelska och har mycket goda färdigheter i Excell och PPT. Det är mycket meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med Nielsen data.

Som person är du positiv, lösningsorienterad och har ett affärsorienterat arbetssätt. Du är en lagspelare och skicklig kommunikatör med förmågan att arbeta med många olika kontaktytor och nivåer. Med hjälp av din sociala färdighet och goda presentationsteknik har du förmågan att entusiasmera och leda dina kollegor och kunder mot goda resultat.

Låter det intressant? Skicka in din ansökan redan idag!
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Talent Specialist via mail: rekrytering@carlsberg.se. Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2020-01-13. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. OBS! Vi tar inte emot ansökningar via mail.
Mer info
Område Solna
Yrkesroll Marknadsföring
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida https://carlsbergsverige.se/
Sista ansökningsdag 13 jan 2020 (31 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vi skapar mer än dryck. Vi skapar livskraft, gemenskap och njutning.

Carlsberg Sverige är med mer än 60 starka varumärken och 400 unika produkter Sveriges ledande dryckesföretag. Vi utvecklar, tillverkar, distribuerar, marknadsför och säljer öl, cider, mineralvatten och läsk. Några av de välkända och folkkära varumärken som vi förvaltar och utvecklar är Falcon, Carlsberg, Pripps Blå, Ramlösa, Festis och Pepsi.

Carlsberg Sveriges framgångar är en kombination av starka lokala och internationella varumärken, bryggartradition och hållbart företagande som sträcker sig mer än 300 år tillbaka i tiden. Vi erbjuder en internationell miljö med kunniga och entusiastiska medarbetare, nya och klassiska varumärken och en mångfald av kunder. Genom att vara innovativa driver vi utvecklingen av svensk dryckeskultur, samtidigt som vi värnar om tradition, hantverk, hållbarhet och hög kvalitet. Carlsberg Sverige ingår i Carlsberg Group som är världens fjärde största bryggerikoncern med verksamhet i över 40 länder.

Huvudkontoret är i Arenastaden, Solna. På bryggeriet i Falkenberg produceras öl, läsk, cider, still drink och RTD. I Ramlösa tillverkas naturligt mineralvatten.

Besök gärna carlsbergsverige.se för mer information.