Brand Manager Soft Drink

Brand Manager Soft Drink

Är du kreativ och lösningsorienterad med ett intresse för att bygga varumärken? Motiveras du av en roll med eget ansvar och flera kontaktytor? Som Brand Manager Soft Drink portfolio får du möjlighet att driva några av Sveriges härligaste dryckesvarumärken!

Rollen som Brand Manager Soft Drink är
minst sagt en riktigt rolig roll, med varumärkesansvar för produkter såsom: Festis, Apotekarnes, Pommac, Grappo och Battery. Det är en roll där det finns utrymme att utvecklas samtidigt som du ansvarar för att driva, utveckla och implementera varumärkesstrategier. Du följer upp affärsresultatet för portföljen vilket inkluderar aktiveringar, events och samarbeten, samt innovationsutveckling och kommunikationsstrategier. I rollen som Brand Manager har du även många kontaktpunkter och jobbar med tvärfunktionellt samarbete med Carlsbergs säljkanaler inom dagligvaruhandeln och restauranger. Tillsammans med dina stakeholders jobbar du med att analysera, initiera och genomföra relevanta initiativ och aktiveringar för produkterna inom varumärkesportföljen. Du äger marknadsbudgeten för dina varumärken och arbetar med löpande uppföljning av resultat och P&L för respektive varumärke.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med utgångspunkt från vårt huvudkontor i Solna. Du rapporterar till Marketing
Manager Water and Soft drinks.

Varför ska du välja Carlsberg?
Carlsberg är ett bolag i ständig förändring och som Brand Manager hamnar du mitt i navet av ett intressant och marknadsorienterat bolag. Arbetsklimatet inom bolaget präglas av högt tempo och stort engagemang där du dagligen får arbeta med några av Sveriges främsta varumärken. Carlsberg är ett globalt och expansivt företag med mycket höga ambitioner inom hållbarhet där vår hållbarhetsstrategi, Together Towards Zero, beskriver vårt hållbarhetsarbete inom fyra områden; Noll Koldioxidavtryck, Noll Vattenspill, Noll Oansvarig Konsumtion och Noll Olyckskultur. Du kan läsa mer om vårt hållbarhetsarbete på okorkat.se.

Vad vi önskar av dig
Du har universitetsutbildning inom marknadsföring eller motsvarande samt ca tre års erfarenhet av att arbeta som Brand Manager, starkt meriterande inom FMCG. Vi söker dig som är van vid att arbeta mot reklambyråer inklusive brief och debrief samt som har haft eget budgetansvar. För att trivas i rollen som Brand Manager är du en erfaren projektledare med mycket god kommunikativ förmåga. Du talar och skriver flytande svenska och engelska.

Som person är du kreativ och driven med ett innovativt och ihärdigt arbetssätt. Du är en mycket god lagspelare och brinner för att uppnå uppsatta mål tillsammans med dina kollegor samtidigt som du har förmågan att arbeta självständigt. Vi söker dig som är strukturerad och noggrann med ett starkt kommersiellt tänkande. Är du rätt person så står du självklart även bakom Carlsbergs tre värdeord "Alignment, Accountability, Action.

Låter det intressant?Tveka inte att skicka in din ansökan!
För frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta vår Talent Specialist Jenny Molander via mail: rekrytering@carlsberg.se. Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så skicka in din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2021-04-18. OBS! Vi tar inte emot ansökningar via mail.
Mer info
Område Solna
Yrkesroll Organisation & ledning, Chefsbefattningar, Marknadsföring
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida https://carlsbergsverige.se/
Sista ansökningsdag 18 apr 2021 (7 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Carlsberg Sverige är med mer än 60 starka varumärken och 400 unika produkter Sveriges ledande dryckesföretag. Vi utvecklar, tillverkar, distribuerar, marknadsför och säljer öl, cider, mineralvatten och läsk. Några av de välkända och folkkära varumärken som vi förvaltar och utvecklar är Falcon, Carlsberg, Pripps Blå, Ramlösa, Festis och Pepsi. Carlsberg Sveriges framgångar är en kombination av starka lokala och internationella varumärken, bryggartradition och hållbart företagande som sträcker sig mer än 300 år tillbaka i tiden. Vi erbjuder en internationell miljö med kunniga och entusiastiska medarbetare, nya och klassiska varumärken och en mångfald av kunder. Genom att vara innovativa driver vi utvecklingen av svensk dryckeskultur, samtidigt som vi värnar om tradition, hantverk, hållbarhet och hög kvalitet. Carlsberg Sverige ingår i Carlsberg Group som är världens fjärde största bryggerikoncern med verksamhet i över 40 länder.