Service Manager / Service Delivery Manager till Telia Company

Service Manager / Service Delivery Manager till Telia Company

Har du erfarenhet av en kundnära roll och vill vara med och kvalitetssäkra Telias tjänsteleverans till företagets största företagskunder? Vi söker nu en Service Manager som är redo för en nyckelroll i teamet.

Om företagetVi är Telia Company, den nya generationens telekomföretag. Våra cirka 20 000 duktiga kollegor möter miljontals kunder varje dag i världens mest uppkopplade länder. Vi är knutpunkten i det digitala ekosystemet som gör det möjligt för människor, företag och samhällen att få tillgång till allt som är viktigt för dem, på deras villkor, dygnet runt - året om. Vi har bestämt oss för att förändra it-och telekomindustrin och föra världen närmare våra kunder.

ArbetsuppgifterSom Service Manager ansvarar du för att säkerställa kvalitet, utveckling och optimering av kundlösningen under avtalstiden. Du ansvarar för att driva en kontinuerlig dialog med kunden och genomföra kundmöten med uppföljningar av levererade tjänster och förvaltning av lösningen enligt avtal. Rollen innebär att du är delaktig och bidrar med kompetens i anbudsarbete och implementering av nya avtal. Med din kompetens om kunden och kundens behov är du en nyckelspelare i kundteamet som på ett proaktivt sätt bidrar till utvecklingen av kundens befintliga och nya lösningar. Målet är att successivt bygga upp ett stort förtroende och på sikt gå in i en roll som Trusted Advisor hos kunden.

Formella krav
  • Erfarenhet av en kundnära roll inom service management, projektledning eller komplex försäljning
  • God teknisk förståelse inom telekom och IT
  • Meriterande med erfarenhet från implementering och utveckling av komplexa lösningar
Vi söker dig som har ett starkt affärsdriv och vill vara med och skapa "the new generation Telco" samt bidra till att Telia har Sveriges nöjdaste kunder. Som person är du prestigelös och brinner för att uppnå önskade resultat. För att lyckas i rollen har du en god förmåga att bygga långsiktiga relationer och lägger stor vikt vid att skapa ett förtroende hos kunden. Du är lösningsfokuserad och tar stort ansvar för ditt arbete. Då rollen innebär många kontaktytor såväl internt som externt besitter du en god kommunikativ förmåga.

Övrig information
Det här är en annons där företagets namn inte framgår. Ibland väljer vi eller företaget själva att inte gå ut med namnet. Självklart kommer vi att berätta vilket företag det är. Senast om vi ses på intervju.

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Solna
Lön: Fast enligt ök

Kontakt: Emil Lindberg, emil.lindberg@bravura.se, Bravura växel tel. 08-40024050

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Service Manager, Customer Service Management, Customer Service, Telekom, Telecom, IT, projektledning, projekt, projektimplementation, implementation, management, heltid, Stockholm
Mer info
Område Solna
Yrkesroll Försäljning
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.