Processpecialist inom kundreskontra / ekonomi till Shared Service Center

Processpecialist inom kundreskontra / ekonomi till Shared Service Center

Är du en ekonom med erfarenhet av kundreskontra och redovisning som får energi av att arbeta tillsammans med andra? Har du erfarenhet av processarbete och vill vara med och utveckla processer inom kundreskontra? Vi söker dig som vill vara med och fortsätta utveckla Sveriges mest framgångsrika Shared Service Center.

Om företagetFöretaget hjälper människor och företag att kommunicera på ett enkelt, effektivt och miljövänligt sätt. Deras ambition är att vara ledande på alla sina marknader, vilket ger den bästa kundupplevelsen, hög kvalitet i näten och en kostnadseffektiv verksamhet.

Den digitala resan har bara börjat och här erbjuds du en unik möjlighet att få vara med och påverka på riktigt i en händelserik miljö där arbetet kan skifta och i utbyte får du värdefulla erfarenheter från ett stort företag och dess processer.

ArbetsuppgifterSyftet med rollen som processpecialist inom AR är att arbeta gentemot teamet samt övriga delar av koncernen för att förbättra processerna främst inom kundreskontraflödet. Du kommer att se över befintliga processer som finns i organisationen kopplat till kundreskontraflödet, göra en analys samt sätta upp nya rutiner för hur man ska arbeta med dessa arbetsmoment och processer framåt. I den här rollen ingår även att ta över och/eller sätta upp rutiner för arbetsuppgifter som idag inte hanteras i teamet. Som en naturlig del i arbetet förväntas du att ge förstklassig support och att komma med förslag hur interna processer kan effektiviseras och förbättras.

Formella krav
  • Eftergymnasial utbildning inom ekonomi
  • Minst fyra års arbetslivserfarenhet från ekonomi där du arbetat med kundreskontra. Gärna från ett bolag där du hanterat större flöden.
  • God system - och datavana
  • Mycket meriterande med erfarenhet av SAP
  • Flytande kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift
För att lyckas i rollen tror vi att du som söker är en person som vill ta ansvar för ditt eget arbete och driva det självständigt framåt och till avslut. Du är relationsorienterad och har en god samarbetsförmåga. Att ta egna initiativ och att starta nya projekt ser du som motiverande och du ser dig själv i en ansvarstagande roll där du får ta egna beslut. Ditt arbetssätt är strukturerat och du trivs i roller där du arbetar tillsammans med kollegor för att utveckla rutiner och processer.

Övrig information
Det här är en annons där företagets namn inte framgår. Ibland väljer vi eller företaget själva att inte gå ut med namnet. Självklart kommer vi att berätta vilket företag det är. Senast om vi ses på intervju.

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Stockholm, Solna
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här: http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla info@bravura.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: ekonomiassistent, ekonomisupport, ekonomi, leverantörsreskontra, Stockholm, support, SAP, internsupport, service, ekonomisupport, reskontra, heltid, IT, administration, system, ekonom, kundreskontra, stockholm, heltid, process, processpecialist, redovisningsekonom, redovisning
Mer info
Område Solna
Yrkesroll Ekonomi, Administration
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura levererar rekryterings- och bemanningslösningar inom hela tjänstemannaområdet, över hela landet.

Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.