IT-Support / 2nd line / Teknisk Support

IT-Support / 2nd line / Teknisk Support

Vill du arbeta som 2nd line support i ett växande och innovativt företag? Är du redo för nya utmaningar och få möjlighet att delta i projektarbeten? Hos Props värderas din personliga utveckling och en positiv och lösningsfokuserad kultur.

Om företagetProps Utility Solutions är en svensk leverantör av flexibla och prisvärda mjukvarulösningar till energibolag, telekombolag, bredbandsbolag och banker. Personalen på Props har tidigare utvecklat bland annat fyra framgångsrika generationer av faktureringslösningar som idag betjänar över 22 miljoner slutkunder över hela Europa. På företaget finns en hög teknisk kompetens och du erbjuds därför goda möjligheter att utveckla din tekniska kompetens.

På det nyrenoverade kontoret vid tunnelbanan i Solna Strand råder en härlig kultur där eget ansvar genomsyrar verksamheten. Arbetet bedrivs på det sättet som passar medarbetaren och arbete varvas med sociala aktiviteter så som tv-spel och flipperspel. Du kommer att få ta stort ansvar från dag ett vilket på sikt också kommer att utökas allt eftersom att du blir trygg i rollen. Tillsammans med några av världens bästa utvecklare inom fakturering, integration och internationell energimarknad har du nu chansen att ta nästa steg i din karriär.

ArbetsuppgifterI din roll som IT-support / supporttekniker arbetar du som 2nd line support med ärenden kring företagets egenutvecklade mjukvarulösningar för fakturering, mätvärdeshantering och leverantörsbyten. Här är det fokus på att hitta långsiktiga lösningar varav de ärenden du hanterar generellt är nya och ej återkommande problem. Du arbetar nära kunden och supporterar ärenden åt din "egna" kunder som främst inkommer genom ärendesystemet. Du arbetar även med projekt där viss support, intergrering av system och stöd åt användare ske på plats hos kund i form av uppstartsmöten, utbilda nya medarbetare eller finnas tillgänglig på plats för frågor under en dag.

Formella krav
  • Tidigare erfarenhet av teknisk support
  • Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska såväl som engelska
  • Meriterande med erfarenhet och kunskaper inom SQL
  • Meriterande med erfarenhet av ärendehanteringssystem
  • Meriterande med supporterfarenhet inom Telecom- och energibolag
För att trivas i rollen är du prestigelös och öppen för att lära dig nya saker och utvecklas som teknisk support. Du är en engagerad och nyfiken person som trivs med att ta egna initiativ i arbetet och även ta stort ansvar för dina kunder. Då företagskulturen präglas av gemensam utveckling och kunskapsutbyte trivs du med att samarbeta nära dina kollegor där du visar en vilja för att lära.

Övrig information
Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Stockholm, Solna Strand
Lön: Fast lön enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du specifika frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Mer info
Område Solna
Yrkesroll Data & IT, Support
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Sista ansökningsdag löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.