Servicekoordinator till Boon Edam

Servicekoordinator till Boon Edam

Vi söker en servicekoordinator till Boon Edam!

I rollen som servicekoordinator har du mycket kontakt med företagets kunder och partners. Du har ansvar för fakturering samt att säkerställa att rutiner följs. Även om du delegerar uppgifter vad gäller den praktiska servicen på dörrar så är du ansvarig för att arbetet blir utfört. En stor del av din tid arbetar du administrativt och du tvekar inte att hjälpa dina kollegor vid behov, allt för att ge kunderna bästa tänkbara service!

Exempel på arbetsuppgifter:
  • Ta emot beställningar/felanmälan från kunder och kollegor samt registrera dessa i aktuellt system
  • Ha kontakt med och koordinera arbetet för interna och externa tekniker
  • Kontrollera/attestera inkommande fakturor samt fakturera kunder
  • Inventering av servicelager
  • Informera angående priser och villkor med kunder och partners
  • Medverka till utvecklingen av företagets processer och rutiner
Tjänsten passar dig som trivs att arbeta i en roll med mycket kundkontakt, har ett tekniskt intresse och uppskattar problemlösning i hög fart!

Vi söker dig som:

Har ett intresse av att lösa problem och av att utveckla befintliga processer. Du tycker dessutom att det är roligt att ha en nära dialog med kunder. Du har ett tekniskt intresse samt vilja att lära dig mer inom det.

Vi tror även att du:
  • Tidigare har arbetat i en roll med tyngdpunkt på kundkontakt och/eller service under ett par års tid
  • Talar och skriver flytande på svenska samt engelska
  • Har förståelse för ekonomi, siffror och har ett kostnadsfokus
  • Har god datorvana
För att lyckas i rollen som Servicekoordinator krävs det att du har ett intresse och förståelse för teknik men är samtidigt pedagogisk och kan anpassa din kommunikation efter mottagaren. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i en liknande roll.

Som person är du lösningsorienterad och har förmågan att ansvara för många arbetsuppgifter parallellt. Du arbetar självgående och tar ofta egna initiativ. Du har ett stort fokus på ordning och struktur och ser dig själv som kommunikativ med en god social kompetens. Då du kommer ha mycket kontakt med leverantörer och kunder är det viktigt att du kan föra dig i affärsrelationer och är inte rädd för att förhandla om en sådan situation skulle uppstå.

Kommunikationen sköts av Kraftsam Rekrytering och Bemanning AB och för frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare på liza.diakova@kraftsam.se

Välkommen med din ansökan!
Mer info
Område Solna
Yrkesroll Administration, Koordinator, Service & Kundtjänst, Serviceyrken
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 27 okt 2022 (24 dagar kvar)