Servicemarknadschef till Bilia Personbilar i Stockholm

Servicemarknadschef till Bilia Personbilar i Stockholm

Som servicemarknadschef är det du som, genom din goda förståelse för servicemarknadsaffären tillsammans med din erfarenhet av att skapa strategier, utvecklar och skapar nya förutsättningar för vår servicemarknad. Din professionella framtoning och förmåga att nätverka skapar nya betydelsefulla relationer och stärker Bilia Personbilars befintliga kontakter med såväl interna som externa kunder.

I din roll kommer du tillsammans med befintlig servicemarknadschef ha det övergripande ansvaret över servicemarknadsaffären för våra serviceverkstäder-, bildels-, däck- och skadeverkstadsverksamheter där du ansvarar för våra anläggningar i södra Stockholm (Haninge, Nacka, Tumba, Tyresö, Segeltorp, Södertälje och Södermalm). Anläggningarna har chefer för respektive affärsområde på plats och dessa rapporterar direkt till dig.

Som servicemarknadschef är det av största betydelse att du kan identifiera dig med våra värdeord; engagemang, kompetens, äkta och respekt. Dessa beskriver hur vi agerar mot våra kunder och kollegor, vad vi står för och hur vi vill att vår omgivning uppfattar oss. Bilia jobbar aktivt med värdeorden i alla delar av vår verksamhet. Bilia jobbar framgångsrikt med att samarbeta mellan våra affärsområden -och bolag inom koncernen, ETT Bilia.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Du kommer att planera verksamheten inom området för servicemarknad så att uppsatta resultat- och lönsamhetsmål uppnås. I ansvarsområdena ingår även att coacha cheferna på ovan nämnda anläggningar så att de kan nå uppsatta mål och därigenom skapa goda förutsättningar för vår servicemarknad. Arbetet som servicemarknadschef förutsätter även ett väl fungerande samarbete med våra övriga affärsområden t.ex. bilförsäljning, hyrbilar mm för att skapa en helhetssyn och öka andelen nöjda kunder. Som servicemarknadschef kommer du att ha en viktig roll i Bilia Personbilar, Region Stockholms ledningsgrupp. Du jobbar aktivt för att skapa en modern organisation med tidsenliga och framåttänkande idéer kring servicemarknadsaffären och på så sätt förväntas du att, tillsammans med befintlig servicemarknadschef, ta vår servicemarknadsaffär till nästa nivå.

Kompetenskrav
Vi ser att du har stor erfarenhet av servicemarknad, vilket har givit dig erfarenhet av att utveckla servicemarknadsaffären. Du har också haft en ledande befattning inom bilbranschen och har därför god förståelse för hur verksamheten kan utvecklas framåt.

Ledarskapet är en avgörande faktor för företagskulturen. Som ledare är det din uppgift att skapa en miljö där medarbetarna känner att de får stöd och är redo att göra sitt bästa för att nå uppsatta mål. För att hitta metoder som behövs för att möta alla de förändringar som sker i omvärlden och organisationen krävs det öppenhet för ständig personlig utveckling och en god förmåga och engagemang att leda dina medarbetare. Vi tror därför att du är en erfaren och lyhörd ledare som anser att ledarskapet är en avgörande framgångsfaktor.

Personliga egenskaper
  • Du är en ödmjuk och lyhörd person med en stark vilja.
  • Du har en positiv attityd, en bra energi och du är en person som får saker att hända.
  • Vi ser också att du förstår betydelsen av att få dina medarbetare att sträva mot gemensamma mål, där du är väl medveten om att glada medarbetare och glada gäster är en förutsättning för en lönsam organisation.
  • Att planera, prioritera och löpande sträva att effektivisera är något du har för vana att göra. Du väntar inte på att saker ska hända – du är proaktiv och ligger alltid steget före.
  • Vi ser att du har ett stort engagemang för såväl servicemarknad och bilbranschen som för ledarskapsfrågor.
Vad kan vi erbjuda dig?
Du erbjuds en spännande tjänst med stort inflytande och roll i ledningsgrupp. Bilia Personbilar, Region Stockholm är en del av Nordens största bolag för service- och skadeverkstäder och för rätt person finns det goda utvecklingsmöjligheter. Du representerar ett bolag som värderar våra värdeord högt och den interna kulturen genomsyras av gemensamma starka och positiva värderingar. Du har en bra grundlön och möjlighet till tantiem/årsbonus. Andra fördelar som tjänstebil och friskvård ingår också i ditt förmånspaket.

Anställningsform, omfattning, placeringsort
Anställningen är tillsvidare och på heltid med placering i Haga Norra. Eftersom du kommer vara ansvarig för servicemarknad för anläggningarna belägna i södra Stockholm kommer det därför finnas möjlighet till ett kontor även där.

Ansökan
Intervjuer och urval sker löpande, så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt. För mer information är du välkommen att kontakta Yasemin Ayakan eller Josefin Markström, HR Partners för Bilia Personbilar Stockholm.

Välkommen med din ansökan!


Mer info
Område Solna
Yrkesroll Organisation & ledning, Chefsbefattningar
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.bilia.se/
Sista ansökningsdag 30 juni 2020 (28 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bilia är en av Nordens största bilkedjor med drygt 4 700 medarbetare på 130 anläggningar i Sverige, Norge, Tyskland, Luxemburg och Belgien samt två internetbaserade autktionssajter, en i Sverige och en i Norge. Bilia säljer nya och begagnade bilar, utför service och reparationer samt erbjuder kringtjänster såsom däckhotell och glasreparationer. I Sverige har vi 86 anläggningar i fem regioner: Stockholm, Göteborg, Malmö, Mälardalen och Skaraborg. Den svenska marknaden har sju nybilsmärken: Volvo, BMW, Renault, Lexus, Toyota, Mini, och Dacia. 2017 omsatte Biliakoncernen cirka 27 miljarder. Vår affärsidé är att erbjuda bilförsäljning, service och tilläggstjänster som ger ett varaktigt mervärde för våra kunder. Vi fokuserar på kunden i allt vi gör och satsar på att ha de mest nöjda kunderna i branschen.

Allt som rör bilen. Och lite till.