Redovisningskonsult

Redovisningskonsult

Arbetsbeskrivning:

Trött på löpande bokföring och vill utvecklas inom rådgivning? På Azets är vi mitt i vår digitalisering- och automationsresa och söker personer som är redo att lägga fokus på kundnytta och rådgivning. Detta kan Azets erbjuda dig i en ständigt föränderlig roll där fokus ligger på innovation, flexibilitet och möjlighet till utveckling. I din roll har du eget ansvar för dina kunder och mycket av det löpande arbetet genomförs av våra kollegor i Rumänien.

I rollen som redovisningskonsult kommer du att fokusera på kvalitativ redovisning och rådgivning med fokus på automatisering/digitalisering. Hos oss har du ett starkt varumärke i ryggen och ett tajt redovisningsteam där vi tillsammans skapar framtidens ekonomifunktion!

Tillsammans med det närmsta teamet på 5 stycken redovisningskonsulter tillhör du avdelningen Large Accounts på cirka 25 anställda som tillsammans hanterar Azets största kunder med stora volymer. Avdelningen besitter blandad senioritet och kunskapsutbytet är högt. Vi tror att du som person ska brinna för redovisning, problemlösning och kundkontakt.

I rollen som Redovisningskonsult förväntas du:
  • En ständig vilja till att förbättra och effektivisera processer samt arbetssätt.
  • Du tar ägarskap - ingen vidare förklaring om du vet vad vi menar
  • Du är framtidsorienterad och kan uppvisa personlighet och attityd som hjälper oss framåt i vår utvecklingsresa
  • Sprida kunskap, glädje och skapa mervärde till dina kunder, medarbetare och chefer.
  • Du berättar inte om din stresstålighet, utan du är så pass strukturerad och effektiv att du satsar på hemgång 16.00 varje dag.
Vad innebär jobbet konkret?
  • Ansvar för Azets största kunder
  • Ansvar för att bibehålla och utveckla kundrelation
  • Månadsbokslut dvs bokningar, balansavstämningar, momsavstämning och
  • deklaration mm
  • Årsbokslut innehållande årsredovisningar och inkomstdeklarationer
  • Viss löpande bokföring
  • Kundkontakt dagligen
  • Samarbete och arbete med nearshoringbolag
  • Ansvara för att utveckla kundens ekonomifunktion
  • Vara drivande i kundens arbete kring automation
  • Samarbete med kollegor i Rumänien
Vad önskar vi att du har?
  • Erfarenhet av bokslutsarbete
  • Självständighet i arbete med årsredovisning och inkomstdeklarationer
  • Erfarenhet av leverantörs- och kundreskontra
  • Goda kunskaper i Excel
  • Systemvana
  • Kommunicerar obehindrat på både Engelska och Svenska
Azets är ledande leverantör av ekonomi- och lönetjänster i Norden. Vi är ett kunskapsdrivet företag som kombinerar data, teknologi och expertis för att ge mervärde till våra kunder. Azets är en del av CogitalGroup, en global koncern som specialiserat sig på företagstjänster.

Låter det intressant?

Vid frågor gällande tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Emmi Gardell på emmi.gardell@azets.com alternativt Jacob Good på jacob.good@azets.com. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.

Vid frågor till vår fackklubb är du välkommen att kontakta de via följande mejladress unionenklubben.azets@gmail.com

Vi går igenom urvalet och intervjuar löpande till denna tjänst. Tillträde är enligt överenskommelse, men gärna så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan redan idag!
Mer info
Område Solna
Yrkesroll Ekonomi, Redovisningsekonom
Typ av anställning Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Azets Insight AB
Hemsida https://www.azets.se/
Sista ansökningsdag 15 apr 2020 (5 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Azets är ledande nordisk leverantör av ekonomi- och lönetjänster. Vi har 3.200 medarbetare i Norden som hjälper över 22.000 företag inom ett brett spektrum av branscher. Azets omsätter 2.8 miljarder SEK och är en del av CogitalGroup som ägs av HgCapital. Läs mer på www.azets.se