Redovisningskonsult

Redovisningskonsult

Gillar du att arbeta i en miljö som präglas av nära relationer till dina kunder och kollegor. Kliar det i fingrarna när du ser en ineffektiv process? Nu söker vi på Azets redovisningskonsulter till kontoret i Solna!

Här kommer du bland annat hantera mycket inom det legala området samt få möjlighet att utvecklas inom exempelvis bokslut och årsredovisningar. Mycket av det löpande arbetet genomförs av våra kollegor i Rumänien vilket innebär att du kommer fokusera på kvalitativ redovisning och rådgivning till kunderna. Hos oss har du ett starkt varumärke i ryggen och ett tajt redovisningsteam där vi tillsammans skapar framtidens ekonomifunktion!

I rollen som redovisningskonsult på Azets kommer du ha en viktig funktion då du kommer vägleda, stötta och utveckla dina kunder. Hos oss på Azets får du en stor plattform och stora utvecklingsmöjligheter. På Azets får du möjlighet till många karriärvägar i en stor koncern samtidigt som du omges av kollegor som brinner för samma sak, redovisning och rådgivning till kund. Vi är ett glatt gäng som stöttar varandra under våra arbetstoppar och drivs av att vara de bästa stödet för våra kunder. Vi behöver dig som trivs med att arbeta med moderna arbetssätt och IT-system.

Rollen innehåller:
  • Ansvara för din kundrelation
  • Rådgivning
  • Balansavstämningar
  • Momshantering
  • Månads/period rapportering
  • Årsredovisning
  • Deklarationer
  • Analys och kvalitétskontroll
  • Starta upp nya kunder
  • Stötta dina kontaktpersoner i Rumänien som utför mycket av det löpande arbetet
  • Hantera kontinuerlig problemlösning och utveckling av befintliga processer
Som redovisningskonsult på Azets har du tillgång till flexibla arbetstider, massage på kontoret och vår egen utbildningsakademi för din kompetensutveckling. Vi kan ge dig både trygghet i din anställning men även utmaningar för din utveckling.

Hos oss värdesätter vi starkt vår kultur och du kommer trivas hos oss om du drivs av att skapa goda relationer och har lätt för att skapa och arbeta utefter tydliga strukturer. Utöver det behöver du gilla att ta fullt ägarskap för dina arbetsuppgifter och vara van vid att ha kunden i fokus.

Vi har internationella kunder och därför kommunicerar du obehindrat på både svenska och engelska. För denna roll behöver du kunna hantera rapportering, avstämningar, momsredovisning samt årsredovisning och inkomstdeklaration.

Som person är du samarbetsorienterad och gillar att, tillsammans med dina kollegor, nå uppsatta mål. Utöver det behöver du vara den som utmanas av att hitta lösningar i komplexa situationer.

Intresserad?

Har du frågor eller funderingar? Kontakta Jacob Good på jacob.good@azets.com. Intervjuer sker löpande. Tillträde är enligt överenskommelse, men gärna så snart som möjligt.
Mer info
Område Solna
Yrkesroll Ekonomi, Redovisningsekonom
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Azets Insight AB
Hemsida https://www.azets.se/
Sista ansökningsdag 30 jan 2020 (1 dag kvar)

Om arbetsgivaren

Våra 2 800 medarbetare stöttar och förenklar verksamheten för våra 22 000 kunder. Vi är specialister på att lösa våra kunders verksamhetskritiska uppgifter, som ekonomi, lön och HR, så kunderna kan koncentrera sig på sina kärnverksamheter.

Tidigare hette vi Visma Services, men sedan vi separerade från Visma i december 2016 heter vi Azets Insight. Vi är dock fortfarande den ledande leverantören av ekonomi- och lönetjänster i Norden.

På Azets kombinerar vi erfarenhet och expertis med moderna digitala lösningar. Med modern teknologi och expertrådgivning hjälper vi våra kunder att omvandla data till värdefulla insikter, arbeta smartare och fatta mer lönsamma beslut.