Två ekonomiassistenter med erfarenhet av kundreskontra till kund i Solna

Två ekonomiassistenter med erfarenhet av kundreskontra till kund i Solna

Vi söker två rutinerade och ansvarsfulla ekonomiassistenter till vår kund i Solna. Du ska ha erfarenhet av att arbeta med kundreskontra och kreditkontroller. Du behöver kunna starta omgående och ett av uppdragen sträcker sig fram till sista april och det andra under 6 månader. ArbetsuppgifterSom ekonomiassistent kommer du att få ett varierande och omväxlande arbete på ett stort företag som är ledande i Sverige inom sin bransch och ingår i en större internationell koncern. Förutom att vara behjälplig med kundreskontra och kreditkontroller ingår även andra enklare administrativa uppgifter. Du kommer att vara back-up till kollegorna som arbetar med leverantörsreskontra.
Vår kund arbetar i affärssystemen M3 Movex och använder Medius Flow för fakturascanning. Du rapporterar till redovisningsansvarig och ingår i ett mindre team på ekonomiavdelningen.

KvalifikationerVi söker dig som har några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter på en större ekonomiavdelning. Det är meriterande om du har erfarenhet av M3 Movex och Medius Flow.
  • Goda kunskaper i Excel är ett krav
  • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift är ett krav
Personliga egenskaperVi söker efter en självgående och serviceinriktad person som snabbt kan sätta sig in i nya arbetsuppgifter och system. Du har en god social kompetens och är öppen. Du är vidare strukturerad, van att arbeta mot deadlines och levererar alltid med hög kvalitet på utsatt tid. Du värdesätter gott samarbete.

Mer om tjänsten
  • Tillsättning: omgående
  • Omfattning: heltid, kl 8-17, 40 timmars arbetsvecka,
  • Placering: Solna
  • Uppdragstyp: inhyrning under 2-6 månader. Ett av uppdragen sträcker sig fram till sista april och det andra under 6 månader med eventuell möjlighet till förlängning.
Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Linda Gadd på linda.gadd@andara.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande. För att vi på bästa sätt ska kunna matcha din kompetens med våra uppdrag kan vi inte ta emot din ansökan på mejl. Vi ber dig därför registrera ditt CV i vår kandidatbank. Varmt välkommen med din ansökan!
Mer info
Område Solna
Yrkesroll Ekonomi, Ekonomiassistent
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Sista ansökningsdag 20 mars (1 dag kvar)

Om arbetsgivaren

Vi på Andara är specialiserade på konsultuthyrning och rekrytering till stora och medelstora företag i Stockholms Län. Vi är inriktade på personal inom Administration/Service, Ekonomi, HR/Lön, Marknad och IT.