HR och löneadministratör till Solna

HR och löneadministratör till Solna

Vi söker en serviceinriktad och hjälpsam HR och löneadministratör till vår kund belägen i Solna. Du ska vara självständig och flexibel och gilla ett omväxlande arbete inom både HR och löneområdet.

Vår kund är ett medelstort företag inom teknikbranschen med god tillväxt och stadig ökning av medarbetarantalet. I takt med att företaget växer och utvecklas vill de nu förstärka med en ny roll som HR och löneadministratör.

Arbetsuppgifter

Som HR och löneadministratör kommer du att arbeta med varierande arbetsuppgifter och fungera som stöd till ledningsgrupp och chefer. Du ska hjälpa och vägleda företaget i alla HR- och lönerelaterade frågor, högt som lågt.

Nedan följer några exempel på arbetsuppgifter:
  • Löneberäkning och lönekörning
  • Lönefrågor och intyg
  • Kontakt med Migrationsverket, Försäkringskassan, Skatteverket och Arbetsförmedlingen
  • Rekrytering
  • Utbildning
  • Arbetsrättsfrågor, rehabiliteringsärenden och arbetsmiljö
  • Personalhandbok, processer och policys
I rollen rapporterar du till företagets ekonomichef. Tjänsten som HR och löneadministratör är ny och du får möjlighet att vara med och utforma rollen.

Kvalifikationer

Du bör ha några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och en bred förståelse för HR- och löneprocessen. Du bör ha relevant akademisk utbildning inom HR, lön eller personal-administration. Det är även meriterande om du har arbetat i Hogia Lön. Du har god kommunikativ förmåga.
  • Goda kunskaper i Office-paketet
  • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
Personliga egenskaper

Vi söker dig som är rak och tydlig. Som person är du positiv, flexibel och hjälpsam. Det är viktigt att vara pedagogisk och på ett enkelt sätt kunna förklara och besvara svåra frågor inom HR och löneområdet. Du har pondus och vågar ifrågasätta. Du gillar förändring och högt tempo.

Ett krav är vidare att du är en utpräglad "doer" och det är viktigt att du självständigt kan leverera resultat och hålla deadlines. Att samarbeta bra på alla nivåer är viktigt för dig. För att trivas i rollen är det viktigt att vara social, nyfiken och framåt.

Mer om tjänsten
  • Tillsättning: enligt överenskommelse
  • Omfattning: heltid
  • Placering: Solna
  • Uppdragstyp: minst 6 månaders inhyrning med möjlighet till förlängning - alternativt att kunden efter 6 månader önskar anställa den uthyrda konsulten om båda parter parters så önskar
Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Linda Gadd på linda.gadd@andara.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.

OBS! För att vi på bästa sätt ska kunna matcha din kompetens med våra uppdrag kan vi inte ta emot din ansökan på mejl. Vi ber dig därför registrera ditt CV i vår kandidatbank.

Varmt välkommen med din ansökan!
Mer info
Område Solna
Yrkesroll HR & Personal, Löner & Förmåner, HR-administration
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Sista ansökningsdag 30 apr 2019 (9 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vi på Andara är specialiserade på konsultuthyrning och rekrytering till stora och medelstora företag i Stockholms Län. Vi är inriktade på personal inom Administration/Service, Ekonomi, HR/Lön, Marknad och IT.