Ekonomiansvarig till Solna

Ekonomiansvarig till Solna

Är du utbildad civilekonom med minst 5 års erfarenhet av koncernredovisning? Är du dessutom social, lösningsorienterad och analytisk? Då har vi ett spännande uppdrag för dig! Vi söker nu för start i september, en ekonomiansvarig till vår kund. Låter detta som något för dig? Då hoppas vi på din ansökan redan idag!

Arbetsbeskrivning:
I rollen som redovisningsansvarig kommer du svara för att den dagliga verksamheten fungerar och flyter på. I din roll har du personalansvar för 6 ekonomiassistenter i två olika bolag som verkar inom retail. Dina arbetsuppgifter kommer exempelvis vara att;
  • Svara för löpande redovisning, bokslut och årsbokslut för att sedan lämna över till revisor.
Kvalifikationer:

I rollen som ekonomiansvarig behöver du ha;
  • Utbildning som civilekonom och minst 5 års erfarenhet av koncernredovisning. Du ska vara bekväm med redovisningsarbete och kunna bistå ekonomiassistenter vid oklarheter och eventuella problem.
  • God systemvana då du kommer behöva sätta dig in i verksamhetens egna system liksom god kunskap inom det svenska språket.
  • Har du tidigare suttit i en ledande befattning med personalansvar ser vi det som högst meriterande.
För att lyckas i rollen är du en social person som kan bibehålla ditt lugn även vid ojämn arbetsbörda. Du har en god analytisk förmåga och visst gillar du också att bistå kolleger vid behov? Är du dessutom duktig på att hålla deadlines och motiveras av att hitta lösningar kommer du bli uppskattad i din nya roll.

Mer om tjänsten:
  • Tillsättning: så snart som möjligt
  • Uppdragstyp: 6 månaders inhyrning med möjlighet till förlängning eller anställning
  • Omfattning: heltid med flex och normala kontorstider
  • Placering: Solna
  • Du måste behärska perfekt svenska i tal och skrift och engelska på hög nivå
För att vi på bästa sätt ska kunna matcha din kompetens med våra uppdrag kan vi inte ta emot din ansökan på mejl. Vi ber dig därför registrera ditt CV i vår kandidatbank.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varför jobba med oss?
På Andara sätter vi våra medarbetares karriärmål i fokus och vårt mål är att bygga varaktiga relationer. Med ett långsiktigt engagemang bidrar vi till att skapa balans i arbetslivet, framför allt genom att lyssna på våra medarbetare, varandra och våra kunder.
  • AnställningsförmånerVi erbjuder marknadsmässiga löner och semesterersättning. Din anställning omfattas givetvis även av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension och friskvårdsbidrag.
  • Medryckande medarbetaraktiviteterVi är måna om att du ska känna dig delaktig. Därför anordnar vi regelbundet varierande och roliga aktiviteter för våra medarbetare.
  • Hos oss blir du sedd och hördVi finns alltid tillhands för att stötta, coacha och ge råd till dig som medarbetare. Vi jobbar flexibelt tillsammans med dig och håller tät kontakt för att du ska trivas och utvecklas på bästa sätt.
Mer info
Område Solna
Yrkesroll Organisation & ledning, Chefsbefattningar, Ekonomi, Redovisningsekonom
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Sista ansökningsdag 14 juni 2019 (51 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vi på Andara är specialiserade på konsultuthyrning och rekrytering till stora och medelstora företag i Stockholms Län. Vi är inriktade på personal inom Administration/Service, Ekonomi, HR/Lön, Marknad och IT.