Kontorschef till Ambea

Kontorschef till Ambea

Nu söker vi en kontorschef till Ambeakoncernens huvudkontor i Solna.
Ambea är ett av Nordens ledande omsorgsföretag med cirka 26 000 medarbetare. På våra cirka 900 enheter runt om i Skandinavien arbetar vi med att skapa ett bra liv för varje omsorgstagare. Verksamheten grundlades för mer än 100 år sedan och Ambea är sedan 2017 noterat på Nasdaq Stockholm. I Ambeakoncernen erbjuder vi tjänster inom äldreomsorg (Vardaga), funktionsnedsättning och stöd vid psykosocial problematik (Nytida), vårdbemanning (Klara) samt utbildningar (Lära). Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Hos oss kan du utvecklas samtidigt som du gör skillnad för andra. Läs gärna mer här.

Ditt uppdrag
Nu letar vi efter dig som vill ta Team Kontorsservice till nya höjder!

I rollen som kontorschef kommer du att både leda och vara en del av teamet kontorsservice. Ambea strävar alltid efter att leverera en servicenivå i världsklass till våra kunder och anställda, varav kontorsservice har en viktig roll. Idag ansvarar kontorsservice för reception, konferenslokaler, kontorsflyttar samt kontorsevenemang och vi söker dig som vill vidareutveckla detta till nästa nivå.

Som kontorschef kommer du att ha fullt personalansvar för kontorsservice-teamet som består av två personer, samt även inhyrd personal vid behov. Genom ett coachande och närvarande ledarskap ligger det i ditt uppdrag att få teamet att utvecklas och nå sin fulla potential. Du kommer att delegera det dagliga arbetet och ha ett helhetsansvar för kontorsservicen. Du kommer även att ha budgetansvar och sköta leverantörs-dialoger. Även ansvara för att kontoret lever upp till uppsatta krav vad gäller arbetsmiljö, innefattande exempelvis samordning av skyddskommittémöten.

Du kommer också att vara ansiktet utåt för våra besökare, ta emot dem i receptionen och hänvisa dem vidare till rätt person inom verksamheten. Även ta emot inkommande samtal från kunder, anhöriga och andra externa parter. Utöver detta kommer du också att ansvara för att allt fungerar som det ska i den dagliga driften av kontoret, såsom posthantering, inköp etc.

Din erfarenhet och kunskap
Vi söker dig som lever och andas service!

Vi vill att du är en driven person och kan leda ditt egna och teamets arbete framåt och vågar ta egna beslut. Du har förmågan att driva igenom nya rutiner och processer och som vågar utmana gamla arbetssätt samtidigt som du hålla dig uppdaterad om vad som händer på marknaden. Vi vill att du har gedigen erfarenhet av kontorsservice och är van vid att hålla många bollar i luften men alltid med ett leende på läpparna. Vi lägger i stor vikt vid dina personliga egenskaper och din förmåga att leda och inspirera andra. Du har förståelse för att driv, empati och närvaro är två grundstenar för att du ska få ditt team att prestera på topp. Som person har du ett positivt förhållningssätt och en vilja att överträffa förväntningarna.

För att lyckas i rollen som kontorschef behöver du båda vara relationsskapare av rang och vinner fort förtroende, samtidigt som du är strukturerad, har dokumentationsvana och har du en stark administrativ ådra, och lätt för att ta till dig nya uppgifter och system. Du har god kännedom om officepaketet. Tidigare ledarskapserfarenhet är meriterande.

Krav för tjänsten är obehindrad svenska och engelska i tal och skrift.

Vi erbjuder
  • Ledarskapsutbildade chefer - samtliga chefer går vårt ledarprogram.
  • Karriär- och utvecklingsmöjligheter - vårt mål är att 7 av 10 personer ska kunna internrekryteras till chefs- eller specialistroller.
  • Utbildning via vår egna utbildningsorganisation Lära - t ex att leda utan att vara chef, utbildning för dig som ska utbilda andra, rehabilitering, arbetsrätt, utvecklingssamtal och arbetsmiljö.
Vi har självklart även kollektivavtal, förmånsportal, tjänstepension, försäkringar och friskvårdsbidrag.

Om oss
Vi är granne med Mall of Scandinavia och vårt moderna kontor har stora utbildningslokaler, fina mötesplatser, en ljusgård samt utsikt över Råstasjön. Många av våra medarbetare uppskattar lunchpromenaderna runt sjön samt närheten till affärer och service i gallerian.

Vi ses kontinuerligt i trevliga sammanhang såsom afterwork, fester, alzheimerloppet och andra tillfällen. Vi har omsorgstagare som praktiserar på vårt huvudkontor med allt ifrån administration till facility management för att få möjlighet till utveckling.

Alla chefer genomgår ett gediget ledarskapsprogram där syftet är att skapa ett gemensamt språk och syn på ledarskap. Vi vill ha ledare som är ansvarstagande, skapar tydlighet och delaktighet, coachar, ger och tar emot feedback, är prestigelösa och affärsmässiga.

Övrigt
Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning
Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning
Tillträdesdag:Tidigaste tillträdesdatum är 15 augusti eller enligt överenskommelse.
Sista ansökningsdag:30 juni
För mer information kontakta Gisela Hedström kontorschef på 0763-297067 eller via mail:gisela.hedstrom@ambea.se
Facklig kontakt: Vision, Magnus Sällström via mail:vision@ambea.se

Ansökan
Välkommen att ansöka via knappen "Skicka ansökan" nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Mer info
Kontaktperson Ambea Sverige AB
Telefon 08 578 700 00
Område Solna
Yrkesroll Service & Kundtjänst, Serviceyrken
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag 30 juni 2022 (3 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Ambea är ett av Nordens ledande omsorgsföretag med ca 26 000 medarbetare. Inom vår företagsgrupp erbjuder vi boende, stöd, utbildning och bemanning inom vård och omsorg. Ambea har drygt 900 enheter i Sverige, Norge och Danmark.

Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget.