Account Manager till Air BP

Account Manager till Air BP

Air BP söker nu en affärsdriven och relationsbyggande account manager som vill fortsätta utveckla den nordiska kundbasen inom flygbränsle. Rollen innebär ett stort eget ansvar där du får möjlighet att utveckla såväl befintliga som nya kunder. Är du en person som har ett intresse för teknik och som tycker om att skapa och utveckla kundrelationer? Vill du arbeta på ett företag med internationella kontakter såväl internt som externt? Då kan du vara den vi söker! Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Stockholm. Välkommen med din ansökan.

Air BP är en del av BP Group och en av världens största leverantörer av flygbränsle. Den nordiska kundbasen finns i Sverige, Norge, Finland, Danmark och Island och är en viktig del av verksamheten inom BP Group. Försäljningen av flygbränsle sker till över 92 stycken flygplatser i Norden vilket gör Air BP till en redan stark aktör på marknaden. På kontoret i Stockholm sitter cirka 20 personer i trevliga lokaler i Solna Strand.

Om rollen

I rollen som account manager har du en nordisk utgångspunkt där du kommer ansvara för hela försäljningsprocessen av Air BPs produkter till nyckelkunder såsom privata helikopter-och flygbolag, flygplatser och försvarsmakten. Vidare kommer du aktivt arbeta med nykundsbearbetning för att utveckla den nordiska kundstocken. I din roll arbetar du nära den tekniska avdelningen och säljorganisationen i Europa.

Du ingår i en säljorganisation om tre personer som sitter i både Sverige och Norge och du rapporterar till en försäljningschef som också är placerad i Solna.

Resor förekommer inom de nordiska länderna.

Vem är du?

Vi söker dig som är en resultatorienterad relationssäljare och som triggas av att bygga och underhålla kundrelationer. Du har en eftergymnasial utbildning och har minst 3 års erfarenhet av arbete där försäljning och kundfokus har varit centralt. Vidare är du flytande i svenska och engelska i såväl tal som skrift.

Som person är du kommunikativ, strukturerad och har ett stort eget driv och engagemang. Du inger ett förtroende gentemot dina kunder och har förmåga att skapa och vårda affärsrelationer på ett professionellt sätt. Vi ser gärna att du vågar utmana invanda mönster inom försäljning för att kunna driva affären framåt.
Mer info
Område Solna
Yrkesroll Försäljning
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Poolia
Sista ansökningsdag 29 mars (9 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Poolia har ett fokus: att tillsätta kvalificerad kompetens på tjänstemannaområdet. Avgränsningen är vår styrka och det som gör oss till branschens kanske mest erfarna rekryteringskonsulter. Vi har en gedigen erfarenhet inom en rad specialistområden. Vi förstår företagen och deras affärsvillkor. Och vi har en urvalsfilosofi som identifierar varje individs unika förmågor. Tillsammans med en kvalitetssäkrad process, modern kandidatwebb och ledande digitala verktyg är detta grunden i vårt erbjudande - Rätt individ. På rätt plats. Alltid.