Workforce Manager

Workforce Manager

Har du erfarenheter, kunskaper och intresse inom prognostisering, bemanningsplanering och ledarskap? Vill du vara med och driva utvecklingen hos en stark oberoende branschaktör inom outsourcing av kundservice med höga ambitioner? Är du en analyserande och lösningsorienterad person som gillar planering och söker nya utmaningar? Då kanske du är vår Workforce Manager till vårt Workforce Management team.

Om Ageris Kontaktcenter
Ageris Kontaktcenter, www.ageris.se är ett outsourcingföretag inom verksamhetsområdena kundservice, försäljning och backoffice. Vi har kontor i Solna, Falun och Strömsund med cirka 260 anställda. Ageris Kontaktcenter har sedan drygt 10 år arbetat med verktyget ProScheduler och under denna tid har vi utvecklat automation mot ekonomi- och lönesystem, realtidsrapportering och produktivitetsrapportering på nivåer från individ till övergripande bolagsnivå.

Om tjänsten
För att trivas i rollen som Workforce Manager har du ett stort intresse för ledarskap, organisation och planering. Du behöver vara noggrann, strukturerad och analytisk. Du drivs av att nå uppsatta mål och antar nya utmaningar med en positiv och lösningsfokuserad attityd. Vi ser också att du behöver vara kommunikativ då arbetet innebär daglig kontakt med verksamheten. Du trivs med att jobba i ett dynamiskt företag med platt organisation och snabba beslutsvägar. Du ska gilla och leva våra värderingar Agerande, Öppenhet, Laganda och Utveckling. Då det uppstår problem triggas du av att hitta en bra och effektiv lösning. Du hugger i där du ser att du behövs, tar ledningen när det krävs, har ett prestigelöst förhållningssätt och du tycker om att arbeta mot tydliga mål. Du rapporterar till vår VD.

Arbetsuppgifter:
  • Leda ett team på 3-4 personer
  • Hantera och utveckla användningen av ärendehanteringssystem
  • Schemalägga Ageris produktion
  • Koordinera med produktionsledning
  • Hantera schemaönskemål
  • Ansvara för systemadministration
  • Arbeta med att utveckla gruppens arbetssätt kvalitativt och effektivt
Vi söker dig som har:
  • Minst tre års erfarenhet av WFM-arbete eller motsvarade
  • Ledaregenskaper och kan motivera andra att lära och leverera
  • God kommunikationsförmåga och håller en hög nivå på såväl muntlig som skriftlig svenska och engelska, då båda språken används i tjänsten
Du bör även ha goda och dokumenterade kunskaper av digitala verktyg och metoder som exempelvis Loxysoft Proscheduler och Connectel Kontaktcenterplattform

Meriterande:
  • Utbildning eller erfarenhet inom Six Sigma och/eller Lean
  • Ledarskapserfarenhet
Övrig information:
  • Start: Januari 2019 eller enligt överrenskommelse
  • Omfattning: 100%
  • Arbetstider: Kontorstider
  • Placering: Ageris Kontaktcenters huvudkontor i Solna Business Park
Vid specifika frågor kring tjänsten, kontakta VD Johan Johansson johan.johansson@ageris.se eller produktionschef Christine Granström christine.granstrom@ageris.se

Vi genomför urval och intervjuer löpade så tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan!
Mer info
Område Solna
Yrkesroll Organisation & ledning, Chefsbefattningar
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 14 jan (56 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Ageris är en outsourcer med center i Solna, Falun och Strömsund med ca 250 anställda. Ageris levererar kundservice, proaktiv kundvård och försäljning med hög kvalitet till uppdragsgivare inom olika branscher.