Uthyrningsadministratör till Minilager

Om jobbet

Är du redo för nästa utmaning? Har du arbetat några år med administrativa uppgifter. Som person kännetecknats du av din noggrannhet och ditt sätt att effektivt kunna hantera dina arbetsuppgifter. Har du lätt att kommunicera med både kunder och kollegor och brinner för service? Då kan du vara den uthyrningsadministratör vår kund i Solna söker.

Om företaget
Minilager i Stockholm öppnade 1995 och är en av de första self-storage företagen i Stockholm. Företaget har en gedigen erfarenhet av att hjälpa sina kunder med deras förvaringsbehov. "Man ska kunna lita på att ens saker är i tryggt och säkert förvar". Minilager satsar mycket på hög säkerhet och övervakning i alla sina magasinanläggningar. Det finns två self-storage anläggningar i Solna samt en anläggning i Bromma. Minilagers hyresgäster har tillgång genom passerkort till sina förråd mellan 06.00-22.00.

Om tjänsten
Rollen som uthyrningsadministratör är placerad i Solna. Som uthyrningsadministratör kommer du att administrera Minilagers samtliga tre lageranläggningar. Du kommer att besvara mail, telefonsamtal och bemanna receptionen.

Vidare kommer dina arbetsuppgifter innefatta:
  • presentera hyreskoncept och informera om rutiner och avtal
  • administrera kontraktsskrivning,
  • administrera passerkort till kunder samt boka och avboka förråd.
  • även övervakning av att anläggningarna är representativa
  • utföra enklare underhåll som att byta lampor etc
Den löpande administrationen hos Minilager ligger även på denna roll, dessa uppgifter som omfattar att administrera hyror, kundfordringar, kontantkassa, inventera lediga förråd och sammanställa depositioner m.m .

Arbetstiderna är Mån 09.15-18.00, Tis-Fre 10.00-18.00 samt jourtelefon fram till kl 22.00 ibland.

Du kommer att arbeta i ett delat kontor med 3 st andra samt i Minilagers reception.

Om dig
Vi söker dig som har erfarenhet av administrativt arbete i liknade kundnära roller. Som person är du självständig, strukturerad och noggrann i de arbetsuppgifter du har ansvar över men i teamet är du även en prestigelös lagspelare och ser vad som behöver göras och tar initiativ för att bästa service mot Minilagers kunder. Du är en van användare av Officepaketet och andra administrativa program.

För att trivas i rollen bör du vara flexibel och positiv till att arbetsdagarna kan variera i arbetsmängd och brinna för service och ha lätt att kommunicera både med kunder och kollegor. Du pratar flytande svenska och har goda kunskaper i engelska.

Körkort är meriterande för tjänsten.

Om anställningen
Tjänsten som Uthyrningsadministratör är ett konsultuppdrag med tillsättning omgående och förväntas pågå 2 månader. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Morgan Sandlund morgan.sandlund@adecco.se

Välkommen med din ansökan!
Jobbfakta
Publicerad

5 dagar sedan

Sista ansökningsdag

13 dec

Om företaget

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag, globalt sysselsätter vi ca 3 miljoner människor under ett år. I Sverige finns vi på ca 50 orter från norr till söder och har ca 5 000 anställda. Våra kunder återfinns inom ett brett spann av branscher, alltifrån administration, ekonomi, juridik, IT och teknik till bygg och anläggning, tillverkningsindustri, hälso- och sjukvård samt life science.