Service Desk Engineer till Vattenfall!

Service Desk Engineer till Vattenfall!

Vattenfall har bestämt sig för att göra det möjligt att leva fossilfritt inom en generation. Kanske har du också bestämt dig för att det är möjligt?
För att lyckas med detta behöver Vattenfall fler medarbetare som vill göra skillnad och skapa framtidens elnät. Här är rollen för dig som gillar IT och vill utvecklas inom det tillsammans med ett internationellt team där ditt arbete gör skillnad idag och för framtida generationer!

Information om uppdraget

Academic Work söker för Vattenfalls räkning en Service Desk Engineer.
Vattenfall IT Service Desk är ett internationellt team som levererar IT support internt till Vattenfalls olika verksamhetsområden. De har verksamhet i Sverige, Nederländerna, Tyskland och Polen.

Service Desk är första kontakten för alla typer av IT relaterade problem och frågor, och kontakt sker antingen via telefon eller web. Inom deras ansvar så erbjuder de endast fjärrhjälp, vilket innebär att inget arbete utförs ute hos kund utan enbart på distans.
Några av Service desks huvudsakliga målsättningar är att hjälpa deras användare snabbt och med hög kvalité. De arbetar i huvudsak med support, men också med proaktiva aktiviteter, såsom att tillhandahålla användarguider och utbildningar, följa upp kundnöjdhet och förbättra kunskapsdatabaser. I vissa fall är Service Desk även delaktiga i vissa IT projekt.

Tjänsten vi rekryterar för finns på Service Desk Nordic med placering i Solna. Placeringsort Solna innebär arbete mot primärt nordiska Vattenfallbolag men också de internationella bolagen.
Teamet i Solna består av 20 personer.
* Arbetstid Solna: Skiftgående mellan 07:00 - 17:00 (3 olika skift)

Du erbjuds
  • Värdefull arbetslivserfarenhet hos en av Europas största elproducenter
  • Nya fräscha lokaler i anslutning till Solna och Mall of Scandinavia
  • Dedikerat samarbete med en Konsultchef som blir din karriärpartner på Academic Work
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande

Arbetsuppgifter
  • Hantera inkommande samtal från lokala och internationella Vattenfallsanvändare (eventuellt Nukleära användare)
  • Analysera och via fjärrhjälp lösa enkla och komplexa supportärenden
  • Logga högkvalitativa ärenden på engelska i vårt ärendehanteringssystem
  • Vid behov, eskalera supportärenden till internt inom gruppen eller till andra grupper
  • Hantera inkommande support- beställningsärenden från vår webbportal
  • Bidra med input kring förbättringar i vårt dagliga arbete
  • Jobba enligt ITIL processerna
Vi söker dig som
  • Har en avklarad utbildning ifrån gymnasium eller högskola med inriktning mot IT/teknik
  • En grundförståelse för IT och en vilja att utvecklas inom området
  • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska då arbetet sker på dessa språk
Det är meriterande om du har erfarenhet av:
  • Telefonsupport inom IT eller annan verksamhet
  • ITIL v3/v4 Foundation
  • Windows 10
  • Office 365
  • Citrix
Som person har du:
  • Förmåga att kunna jobba självständigt såväl som i lokala och internationella team
  • Ett proaktivt förhållningssätt och är initiativförmåga
  • Lätt för att samarbeta med andra och gör det gärna
Övrig information
  • Start: 1 februari
  • Omfattning: Heltid, uppdraget är i dagsläget fram till 2020-06-30. Det finns goda chanser till förlängning förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.
  • Placering: Vattenfall i Solna
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Vattenfalls önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Mer info
Område Solna
Yrkesroll Data & IT, Support
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vattenfall ägs till 100 procent av svenska staten och är en av Europas största elproducenter. Vattenfalls huvudprodukter är el, värme och gas. När det gäller el och värme är Vattenfall verksamt inom alla länkar i värdekedjan: produktion, distribution och försäljning. När det gäller gas består Vattenfalls verksamhet av försäljning. Dessutom bedriver de energihandel.