Sales Process Manager till Telenor Connexion

Sales Process Manager till Telenor Connexion

Självstyrande bilar eller smarta städer, tycker du att IoT-världen är häftig? Det tycker nämligen Telenor Connexion som är ledande i norden på dessa lösningar! Till Telenor Connexion söker vi nu dig som vill komma in i rollen som Sales Process Manager, en roll med många kontaktytor där administration och struktur är A och O för att lyckas. Är bra ledarskap, eget ansvar och utvecklingsmöjligheter viktigt för dig i ditt val av tjänst? - Då tycker vi att du ska läsa vidare!

Information om uppdraget

I rollen som Sales Process Manager kommer du att ha en nyckelroll bland de olika säljteamen hos Telenor Connexion. Du kommer genom att vara bryggan mellan sälj och den interna organisationen ha ett helhetsansvar för Telenor Connexions säljprocess från utveckling till uppföljning globalt.
Du måste vara proaktiv och reaktiv mot olika uppgifter, som alla är inriktade på att hjälpa säljteamen att nå sina mål men också ha ett prestigelöst förhållningssätt och kunna hjälpa till där det behövs.

Tjänsten är initialt på sex månader fungerar samarbetet bra mellan alla parter finns möjlighet både till förlängning och överrekrytering.

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande

Arbetsuppgifter

Tjänsten är bred och du kommer bland annat att arbeta med:
  • Process Management: Äga säljprocessen från start till mål, definiera process strategin mot Connexions värderingar och överläggande strategier, sätta upp mål för processer och följa upp KPIer.
  • Represent Sales in Projects: Vara säljrepresentant I utvalda projekt och koordinera olika säljaktiviter.
  • Report Creation: Skapa rapporter efter befintliga strukturer men också vid begäran och införskaffa material för den interna organisationen.
  • Trainings: Introducera ny personal på säljavdelningarna, koordinera och ansvara över olika säljutbildningar.
  • Risk Assessment: Koordinera eventuella sälj-risker med ledningen, prioritera och uppdatera olika riskanalyser.
  • Salesforce: Följa upp eventuella förändringar i system, QA, supportera och administrera i systemet.
  • Sales SharePoint Site: Ansvara över användare och utveckla innehållet.
Vi söker dig som
  • Har arbetat minst ett år i Salesforce
  • Har erfarenhet av projektkoordinering
  • Har minst tre års erfarenhet av administration
  • Har mycket goda kunskaper i såväl engelska som svenska, båda språken används dagligen
  • Ha universitetsutbildning inom exempelvis ekonomi, international business, management, processutveckling eller liknande
Som person är du:
  • Kommunikativ
  • Pedagogisk
  • Strukturerad
I den här rekryteringsprocessen kommer vi lägga stor vikt vid de personliga egenskaperna.

Övrig information
  • Start: Omgående
  • Omfattning: Heltid
  • Placering: Solna
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Telenor Connexions önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Mer info
Område Solna
Yrkesroll Försäljning
Typ av anställning Heltid
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och akademiker i början av karriären, young professionals. Vi startade som tre studenter som levde vår egen affärsidé. Men snart ledde kraften affärsidén bort från pannrummet mot stadig expansion. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Sedan starten har vi hjälpt över hundratusen till jobb och vi hoppas på att hjälpa många, många fler. Just nu har vi över 1000 lediga jobb över hela Sverige, extrajobb för dig som fortfarande studerar och heltidsjobb för dig som är i början eller i mitten av din karriär. Gemensamt för de företag vi jobbar med är att de, precis som vi, tror på young professionals. Vill du veta mer om oss? Läs mer på www.academicwork.se