Inköpare till Svevia

Inköpare till Svevia

Svevia, specialisterna på att bygga och sköta om våra vägar och som alltid är på väg mot att vara lite bättre - varje dag. Med över 10 år inom väg- och infrastrukturbranschen har Svevia positionerat sig som en branschledande aktör inom uppbyggnad och underhåll av de vägar som möjliggör ett smidigare liv för de flesta av oss som använder dem dagligen runt om i Sverige. Nu stärker de upp sin inköpsfunktion inom en av sina divisioner och söker därför dig, med tidigare inköpserfarenhet, som vill vara med på deras fortsatta resa på Sveriges vägar som Inköpare, placerad på huvudkontoret i Solna.

Information om uppdraget

Svevia är en ledande driftentreprenör och ett av de största väg- och anläggningsföretagen i Sverige. De arbetar rikstäckande och har ca. 1900 anställda inom sin kärnverksamhet. Deras kärnverksamhet är uppdelad i tre divisioner; Anläggning, Drift och Beläggning, varav du i rollen som inköpare skulle bli del av divisionen Beläggning. Denna division arbetar med hela kedjan inom beläggningsområdet, från sten till färdigbelagd och målad väg. Du kommer i rollen samarbeta med ytterligare en inköpare, linjechefer samt i dagsläget rapportera till divisionschefen.

Genom Engagemang, Samarbete & Ansvar har Svevia byggt upp en framgångsrik företagskultur där fokus ligger på ett stödjande ledarskap samt en kultur att alltid dela med sig av erfarenhet och kunskap till kollegor, kunder och leverantörer. Läs gärna mer om hur medarbetare beskriver sin vardag på Svevia här.

Du erbjuds
  • Ett professionellt, inkluderande och nytänkande arbetsklimat
  • Flexibla arbetsförhållanden som inkluderar aktivitetsbaserad arbetsplats, möjligheten att arbeta på distans och flexibla arbetstider där du kan styra mycket av din tid själv
  • En roll på ett företag som tar tydligt ansvar för både hållbarhet och miljö
Arbetsuppgifter
  • Förhandla och upphandla avtal med leverantörer med fokus på framförallt transporter, underentreprenörer och råvaror till hela division beläggnings verksamhet i Sverige
  • Planera och utforma förfrågningsunderlag inför kommande inköp och projekt tillsammans med projektledande arbetschefer och platscherfer
  • Planera och kravställa gentemot leverantörer
  • Effektivisera, säkerställa kvalitet och bedriva utvecklingsarbete inom inköpsfunktionen
Vi söker dig som
  • Har minst 1 års relevant inköpsrelaterad erfarenhet från branscherna industri, bygg eller entreprenad
  • Har B-körkort
  • Besitter mycket goda kunskaper i Officepaketet och framförallt i Excel
  • Kan kommunicera på professionell nivå i både tal och skrift på svenska och engelska då både kommunikation bedrivs internt såväl som externt och avtal sluts på dessa språk
Det anses vara starkt meriterande om du har:
  • En inköpsrelaterad utbildning
  • Kunskap och/eller erfarenhet av AB04
För att lyckas i rollen ser vi det som avgörande att du innehar egenskaperna:
  • Problemlösande
  • Affärsmässig
  • Relationsskapande
  • Samarbetsförmåga
Övrig information
  • Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
  • Omfattning: Heltid
  • Placering: Solna, Stockholm
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Svevias önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Mer info
Område Solna
Yrkesroll Transport & Logistik, Inköp
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Academic Work
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag löpande (58 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Läs gärna mer om Svevia genom att klicka här.