HR-administratör till Siemens!

HR-administratör till Siemens!

Lockas du av att ingå i ett stort internationellt bolag med fokus på innovation och framtiden? Har du erfarenhet av HR-relaterade arbetsuppgifter? Vi söker dig som är driven och trivs i en självständig och bred roll med mycket ansvar. Känner du igen dig i detta så kanske du är Siemens nya HR-administratör! Sök tjänsten redan idag då vi tillämpar ett löpande urval!

Information om uppdraget

Siemens är en av Europas ledande aktörer inom teknikbranschen och letar nu efter en HR-administratör till deras huvudkontor i Solna. I rollen som HR-Administratör kommer du stödja diverse HR-processer i Sverige, Finland och Litauen. Arbetet sker i samarbete med Siemens HR- och löneteam som huvudsakligen är placerade i Danmark, men även i andra länder. Du kommer jobba i en händelserik och föränderlig miljö och i en verksamhet med högt tempo med stort fokus på medarbetarna, inkludering och medkänsla.

Du erbjuds
  • Värdefull erfarenhet och utveckling i en internationell miljö.
  • En kreativ arbetsplats i ett team av duktiga och innovativa medarbetare.
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

Arbetsuppgifter

I rollen som HR-administratör kommer du:
  • Hantera tidrapporteringssystem, Flex, och ta fram underlag inför lönekörning
  • Agera stöd till payroll team i samband med lönekörningar
  • Hantera förmånsportalen Benify och ta fram uppgifter för löneavdrag, uppdatera information mm
  • Ansvara för onboarding av nyanställda genom att dels uppdatera i olika verktyg, beställa telefon, it-utrustning mm och dels informera nyanställda om regler kring tidregistrering, övertid, restid etc.
  • Svara på frågor från chefer och anställda gällande ovan samt allmänna HR-relaterade frågor.
  • Ha kontakt med Företagshälsovård och uppdatera portal med personaldata
  • Hantera övriga HR-relaterade administrativa uppgifter
Vi söker dig som
  • Har god data- och systemvana
  • Har goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift
  • Har erfarenhet att arbeta inom HR eller HR-Shared Service med liknande arbetsuppgifter
Det är meriterande om du

* Har erfarenhet av att arbeta med löner

Som person är du:
  • Självständig
  • Proaktiv
  • Serviceinriktad
Övrig information
  • Start: Enligt överenskommelse
  • Omfattning: Vikariat i ett år, med chans till förlängning
  • Placering: Solna, Stockholm
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Mer info
Område Solna
Yrkesroll HR & Personal
Typ av anställning Heltid
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och akademiker i början av karriären, young professionals. Vi startade som tre studenter som levde vår egen affärsidé. Men snart ledde kraften affärsidén bort från pannrummet mot stadig expansion. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Sedan starten har vi hjälpt över hundratusen till jobb och vi hoppas på att hjälpa många, många fler. Just nu har vi över 1000 lediga jobb över hela Sverige, extrajobb för dig som fortfarande studerar och heltidsjobb för dig som är i början eller i mitten av din karriär. Gemensamt för de företag vi jobbar med är att de, precis som vi, tror på young professionals. Vill du veta mer om oss? Läs mer på www.academicwork.se