Ekonomiassistent till SAS!

Ekonomiassistent till SAS!

På SAS uppmuntras de anställda att komma med förslag på nya idéer och lösningar. I den här rollen kommer du driva ett förändringsarbete för att automatisera kravhanteringsprocessen. Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att arbeta med kundreskontra och kravhantering.

Information om uppdraget

Academic Work söker för SAS räkning en ekonomiassistent. Tjänsten är placerad inom Accounts Receivable, en enhet som bildar Ledger Accounting tillsammans med Accounts Payable och som är en del av SAS Finance Shared services.
Den dagliga verksamheten utförs till stor del av SAS outsourcingpartner i Indien och ett nära samarbete, support med dem är avgörande framgångsfaktorer!
Avdelningen består i dagsläget av elva personer plus närmaste chef Ulrika som beskriver sin ledarstil som coachande. Du välkomnas till ett trevligt team.

Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos SAS. Tillträde till tjänsten är så snart som möjligt. Uppdraget är sex månader och för rätt person finns möjlighet till förlängning.

Du erbjuds
  • En dedikerad konsultchef
  • Insyn i en internationell organisation där möjligheterna är stora
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande

Arbetsuppgifter

Som ekonomiassistent kommer du arbeta i en internationell miljö där kontaktytorna är många. Du kommer skapa kontakter med interna kollegor i organisationen, kunders ekonomiavdelningar samt med inkassobolag. I början kommer du få gå dubbelt med en senior kollega för att lära dig hur man arbetar på avdelningen. Utöver det kommer kollegorna runt omkring dig hjälpa till vid frågor för att du ska få bästa möjliga start in i teamet. Teamet arbetar enligt LEAN och alla har ansvar för en egen KPI som följs upp löpande, något som du kommer få när du har blivit mer varm i kläderna.

I arbetsuppgifterna som ekonomiassistent ingår bl.a. följande:
  • Följa upp förfallna fakturor
  • Hålla löpande dialog med kollegor, kunder och inkassobolag
  • Driva förändringsarbetet att automatisera kravhanteringsprocessen
Vi söker dig som
  • Har en utbildning inom ekonomi
  • Har tidigare erfarenhet av arbete inom kundreskontra och kravhantering
  • Har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
Det är meriterande om du har erfarenhet från betalningar med kreditkort och alternativa betalningssätt.

Som person är du framåt och driven. Du är orädd för nya utmaningar och kan självständigt driva ett förbättringsarbete genom att ta nödvändiga beslut. Vidare tror vi även att du har en god samarbetsförmåga då tjänsten innebär många kontaktytor.

Övrig information
  • Start: Omgående
  • Omfattning: Heltid
  • Placering: Solna, Frösundavik
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och SAS önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Mer info
Område Solna
Yrkesroll Ekonomi
Typ av anställning Heltid
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

In Scandinavia, SAS is the single largest airline with a market share of about one-third of the total air travel market. Each year almost 30 Million passengers travel with SAS to destinations in Europe, USA and Asia. SAS is a member of Star Alliance and, together with 27 partners, we offer 1300 destinations worldwide in 193 countries.