Customer Success Manager till Indicate me

Customer Success Manager till Indicate me

Engagemang, utveckling och kundnöjdhet präglar Indicate me och bolaget har många av Nordens största varumärken som nöjda kunder! Som Customer Success Manager erbjuds du chansen få vara med och bidra till Indicate me's fortsätta tillväxtresa då du med ditt driv, resultatfokus och intresse för att utbilda är med och lägger grunden för nya lyckade kundsamarbeten.

Information om uppdraget

Indicate me grundades 2017 och är idag ett snabbväxande bolag med några av Sveriges största bolag som kunder. De är ett SaaS-bolag där deras coachning- och analysverktyg bidrar till ett framgångsrikt kundtjänstarbete med ökad effektivitet och kundnöjdhet.

Indicate me befinner sig i en spännande tillväxtfas och söker nu en driven, engagerad och resultatorienterad Customer Success Manager. I rollen som Customer Success Manager kommer du bli en viktig pusselbit för Indicate mes fortsätta tillväxtresa, då du kommer ansvara för att utveckla bolagets affär genom att skapa mervärde för deras kunder. Du kommer arbeta i ett team med två andra Customer Success Managers där du ansvarar ett tiotal befintliga och nya kunder och rapporterar till Customer Operations Manager. Du blir en del av ett bolag med ambitiösa kollegor och en härlig och flexibel arbetskultur där du har ett nära samarbete med VD, produktutvecklingsteamet och sälj. Tjänsten är placerad på huvudkontoret på en herrgård i Bergshamra/Solna.

Du erbjuds
  • Att bli en del av ett snabbt växande bolag som har några av Nordens största varumärken som nöjda kunder.
  • En chans att arbeta i ett team med mycket erfarna och otroligt drivna medarbetare som alla har en bakgrund av tidigare framgång och brinner för deras kunders framgång.
  • En tjänst där din utveckling ligger i fokus då det finns goda möjligheter att växa inom Indicate me mot exempelvis utbildningsfrågor, marknad eller sälj.
Arbetsuppgifter

Som Customer Success Manager kommer du äga den övergripande relationen med företagets kunder vilket inkluderar allt från möten med befintliga och potentiella nya kunder, onboarding, uppföljning, förnyelse och kundnöjdhet. Detta arbete kommer drivas gentemot framförallt större företag och deras kundserviceavdelningar.

Du kommer även att:
  • Äga relationen med kunder från projektstart till absolut kundnöjdhet
  • Projektledning vid implementation av Indicate me för nya kunder
  • Vara delaktig i utvecklingsarbetet av Indicate mes produkt
  • Agera rådgivare gentemot kund för att optimera användningen av Indicate mes system och merförsäljning av deras moduler samt säkerställa bästa kundupplevelse
  • Erbjudas möjligheten att utveckla processer och bygga koncept för hur Indicate me arbetar med utbildning i systemet, därav är det en fördel om du brinner för just detta
Vi söker dig som
  • Har en högskoleutbildning eller motsvarande
  • Du har mycket god förmåga att på svenska och engelska uttrycka dig i skrift och tal då du kommer använda båda språken i arbetet
  • Meriterande med erfarenhet av kundkontakt genom exempelvis försäljning eller kundtjänst, gärna i en operativ roll som kundservicemedarbetare eller teamledare
  • Meriterande om du har erfarenhet från arbete på ett SaaS-bolag och har med fördel en pedagogisk ådra där du trivs med att utbilda dina kunder, tänka kreativt och leda projekt.
Som person är du:

Orädd
Resultatinriktad
Relationsskapande
Serviceinriktad

Övrig information
  • Start: Enligt överenskommelse
  • Omfattning: Heltid tillsvidare, 6 månaders provanställning tillämpas
  • Placering: Herrgård i Bergshamra/Solna
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Indicate mes önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Mer info
Område Solna
Yrkesroll Försäljning, Kundservice
Typ av anställning Heltid
Rekrytering hanteras av Academic Work
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (59 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Indicate me erbjuder ett system som samlar alla viktiga nyckeltal gällande kundservice på ett ställe, vilket ger företag en 360° vy av sin kundservice. Vi möjliggör analys av nyckeltal för att hitta potentiella förbättringsområden och ger samtidigt insikten till samtliga medarbetare, vilket ökar deras engagemang och självledarskap. Indicate me omsätter ca 12 Mkr och har precis påbörjat sin tillväxtresa.

Indicate me är dotterbolag till Releasy som är en av Sveriges ledande outsourcingpartner inom kundservice. Releasy omsatte ca 480 MSEK 2020 med sina 1200 anställda i Sverige och Spanien. Båda bolagen ingår i Pulsenkoncernen, som är ett av Sveriges största IT-företag och grundades 1964. 2020 omsatte koncernen 3.1 miljarder.