Innesäljare till Winassist

Innesäljare till Winassist

Winassist System AB är ett marknadsledande bolag som utvecklar och levererar högkvalitativa och användarvänliga IT-system som effektiviserar det dagliga arbetet inom den svenska fordonsbranschen. Med våra affärsstödssystem erbjuder vi våra kunder en helhetslösning för hela fordonsaffären, från fordonsförsäljning till verkstad och administration.

Våra kunder är av yttersta vikt för oss och vi är mycket måna om att inte bara erbjuda marknadsledande, högkvalitativa och användarvänliga produkter utan också en exceptionell kundservice. Detta ställer höga krav på oss men det är också en utmaning vi antar med glädje.

Om tjänsten

Vår säljorganisation består idag utav sju personer varav tre säljare, en storkundsansvarig, en installatör, en projektledare och en säljchef. Som innesäljare kommer du att utgöra ett välkommet tillskott, där vi tillsammans skapar en kundupplevelse utöver det vanliga. Du får ett varierat och roligt arbete, där dina arbetsuppgifter spänner sig över allt ifrån kundkontakt, försäljning och support till administrativa och koordinerande uppgifter som underlättar vårt säljarbete.

Våra kunder återfinns hos såväl fordonshandlare, verkstäder, generalagenter som återförsäljare. Du engagerar dig högt i våra kunder, gör behovsanalyser och ser över deras företagskrav och utvecklingspotential. Du fångar upp affärsmöjligheter och säkerställer därmed att vi får möjlighet att öka vår försäljning samtidigt som våra kunder erbjuds en ännu smidigare vardag. Även om du intar en stationär tjänst hos oss, där du huvudsakligen bearbetar våra kunder på distans, så kommer du också att medverka vid olika mässor och på sikt kommer du även att hålla produktutbildningar och stötta kunderna vid implementation av våra system.

Tjänsten är baserad på vårt huvudkontor i Sollentuna och du kommer att rapportera till teamledare och säljchef.

Din profil

För att matcha rollen tror vi att du idag jobbar i fordonsbranschen och inom fordonsförsäljning/servicemarknad i en kundnära roll som innefattar både förståelse för verkstadsflöden och verkstadssystem. Detta gör att du har en god förståelse för verkstadsaffären och är en van användare av de DMS-system som används i branschen. Vidare behärskar du svenska samt engelska i tal och skrift och du har goda allmänna IT-kunskaper.

Som person är du intresserad av och nyfiken på fordonsbranschen och hur den utvecklas. Du är också lyhörd och har lätt för att fånga upp kundbehov och kan därefter strategiskt planera både din tid och din insats för att säkerställa genomförd leverans och måluppfylllnad. Det kräver i sin tur ett driv, en säljhunger och en stark förmåga att bygga affärsrelationer. Vidare är du kommunikativ och pedagogisk, vilket kommer till stor nytta när du ska förmedla fördelen med våra produkter för versktadsaffären på ett insäljande, bra och tydligt sätt. Är du också en hjälpsam person som trivs i en stark gemenskap där laget går före jaget så kommer du att passa in mycket bra hos oss.

Vi erbjuder

Vår vision är att förenkla vardagen i fordonsbranschen och sedan starten har vi tillhandahållit mjukvara som ger våra kunder bättre lönsamhet och bättre kundupplevelser. För att lyckas med detta sätter vi såväl kund som medarbetare i fokus och vårt motto är EKG - enkelhet, kvalitét och glädje. Hos oss finner du inte bara ett marknadsledande och starkt bolag med passion för teknik och fordonsbranschen. Du finner också en arbetsgivare som på riktigt bryr sig om sina medarbetares välmående, utveckling och trivsel. Hos oss får du både en rolig och varierad säljroll där din insats direkt påverkar våra resultat samt flexibiliteten, friheten och möjligheteten att påverka din egen arbetsdag.

I denna rekrytering samarbetar vi med Starfinder och frågor om tjänsten och processen besvaras av Susanna Haglund på 076 221 67 07. Intervjuer kommer att ske löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Ansökningar tas endast emot via annonsen.

Vi ser fram emot att höra från dig!
Mer info
Kontaktperson Susanna Haglund
Telefon 0762216707
Område Sollentuna
Yrkesroll Fordon, Servicerådgivare
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag 10 jan 2023 (35 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Starfinder är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag med kunniga och seniora rekryteringskonsulter som tillsammans har över 40 års erfarenhet av rekrytering och personaluthyrning. Starfinder är baserade i Stockholm och har erfarenhet av rekrytering och bemanning på alla nivåer, både tjänstemän och kollektivarbetare. Vi har god vana av att samarbeta med både lokala och internationella aktörer.

Vår passion är att hjälpa företag och människor att mötas och uppnå nya nivåer tillsammans, därför har vi valt att jobba med rekrytering. Vårt uppdrag är att erbjuda utveckling och trygghet för våra medarbetare samt leveranssäkerhet, hög servicegrad och långsiktighet till våra kunder.

Vi på Starfinder är glada och stolta över att vara specialister inom sex olika affärsområden:
  • Administration, kundservice och HR
  • Teknik och eftermarknad
  • Executive och specialister
  • Ekonomi, finans och försäkring
  • Marknad och försäljning
  • Lager och logistik
Starfinder har kollektivavtal och är medlemmar i Svenskt Näringsliv och Almega - Sveriges största arbetsgivar- och branschorganisation för tjänsteföretag.

www.starfinder.se