Platssamordnare till Vård- och omsorgskontoret

Platssamordnare till Vård- och omsorgskontoret

Vård- och omsorgskontoret består av fem avdelningar och här arbetar ett 70-tal medarbetare med biståndshandläggning SOL, handläggning LSS, uppföljning och avtal, ekonomi samt administration. Kvalitet, mångfald och valfrihet är viktiga begrepp för vård- och omsorgsnämnden i Sollentuna, som sedan många år tillbaka arbetar med konkurrensutsättning och valfrihet inom äldreomsorg och LSS-verksamheter.
Sollentuna kommun arbetar efter visionen - Sveriges mest attraktiva kommun - och med målet att alltid ha kommuninvånarna i fokus. 2019 utsågs Sollentuna kommun till årets kvalitetskommun. För oss är därför ett gott bemötande och samverkan en självklarhet.

Det skulle vara kul om just du vill bli en del av vår arbetsplats som kännetecknas av en glädje för rättssäkerhet och utveckling samt bra sammanhållning och gemensamma frukostar. För oss är det viktigt att du vill utvecklas tillsammans med verksamheten, bidra med din personlighet och finner glädje i att hjälpa dina kollegor.

Avdelning funktionshinder söker nu en platssamordnare för tillsvidareanställning, provanställning kan komma att bli aktuell.

Avdelning är inne i en utvecklingsfas och vi förstärker både vår ledningsfunktion med en enhetschef samt utökar med en LSS-handläggartjänst, rekrytering för detta pågår just nu. Inom avdelningen finns idag 10 handläggare, två samordnare, två platssamordnare, tre bostadsanpassningshandläggare och en avdelningschef.

Som platssamordnare på vård- och omsorgskontoret kommer du bland annat arbeta med att:
  • Ansvara för att verkställa beslut om personlig assistans enligt LSS § 9:2, korttidstillsyn enligt LSS § 9:7, daglig verksamhet enligt LSS § 9:10 samt vissa insatser enligt SoL för personer som omfattas av LSS. Du driver processen från beslut till verkställighet
  • Söka efter plats inom våra upphandlade LOV verksamheter alternativt direktupphandla specifika platser
  • Skriva, förhandla och registrera avtal
  • Samarbeta med brukare, företrädare och utförare vid placering
  • Sakgranska fakturor
  • Ta fram statistik, månadsstatistik, årlig LSS-statistik, mm
  • Rapportera icke verkställda beslut till IVO
  • Återrapportera och delta planering för stimulansmedel som kan komma målgruppen till nytta
  • Delta i samverkansgrupper med andra förvaltningar, myndigheter och kommuner
  • Delta i utvecklingsarbete både på avdelningen men även på hela vård- och omsorgskontoret
Kvalifikationer:

Vi söker dig som är socionom, beteendevetare eller har annan relevant högskoleutbildning. Du har erfarenhet av att arbeta inom funktionshinderområdet och har dokumenterad erfarenhet utav myndighetsutövning inom LSS och/eller SoL. Det är meriterande om du har arbetat med liknande arbetsuppgifter tidigare och har erfarenhet av avtalsförhandling. Du har stor vana vid att arbeta med datorn som arbetsredskap och det är meriterande om du har arbetat i Pulsen Combine och Proceedo samt har god vana av Excel.

Kunskap

Vi söker dig som är driven och gillar att utforska nya lösningar. Du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt och tycker att det är roligt med varierande arbetstempo. Du tycker om att tillhöra ett team och samtidigt ansvarar självständigt för dina arbetsuppgifter. Du brinner för att samarbeta och nätverka och genom din goda sociala förmåga har du lätt att skapa och upprätthålla relationer både internt och externt. Du är flexibel och anpassar dig utifrån vad arbetssituationen kräver. Som person är du noggrann och ansvarstagande. Du har kunskap om olika funktionsnedsättningar och förstår utifrån detta olika individers varierande behov vid eftersökande av lämplig placering. Du drivs av att förhandla fram de mest förmånliga avtalsvillkoren och ditt arbete genomsyras av en ekonomisk medvetenhet. Du har en god kommunikativ förmåga och uttrycker dig väl i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi erbjuder

Roliga och varierande arbetsuppgifter

Självständigt arbete där du till stor del kan planera din egen arbetsdag

Fantastiska kollegor

En god introduktion

Nära samarbete med våra utförare och kvalitetsstrateg

Interna och externa utbildningar utifrån behov

Möjlighet att arbeta hemifrån

Regelbunden processhandledning

Friskvårdsbidrag

Flextid

Möjlighet att semesterväxla

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med individuell lönesättning, provanställning kan komma att tillämpas.

Urval sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan.

Med engagemang växer vi tillsammans - vi skapar värde och gör Sollentuna lite bättre varje dag. Vi vill ge dig möjligheten att kunna påverka, utvecklas, växa i din yrkesroll och trivas med kollegor. Vi söker dig som är nytänkande, ansvarstagande och välkomnande. Jämlikhet och mångfald är viktigt för oss och vi behöver olika kompetenser i våra verksamheter. Välkommen till oss!
Mer info
Område Sollentuna
Yrkesroll Offentlig Förvaltning, Kommunal administration & Ledning
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida https://sollentuna.varbi.com
Sista ansökningsdag 25 apr 2021 (8 dagar kvar)