Administrativ handläggare

Administrativ handläggare

Vi söker nu en kvalitetsmedveten administrativ handläggare med ett starkt driv som vill göra skillnad för de målgrupper i samhället som behöver oss!

Överförmyndarnämnden är en gemensam nämnd för överförmyndarverksamheten i Sollentuna, Sigtuna, Upplands Väsby kommuner och Vallentuna. Sollentuna är värdkommunen.

Tjänsten som administrativ handläggare är placerad på Överförmyndarenheten på Kommunledningskontoret. Enhetens uppdrag består av myndighetsutövning (tillsyn, beslut, ansökningar och yttranden till tingsrätt) och service (rådgivning till allmänheten och andra myndigheter, rekrytering av gode män, tillhandahålla utbildning och information om verksamheten). Du rapporterar till chefen på Överförmyndarenheten där det idag arbetar tio medarbetare.

Arbetsuppgifter
Du kommer bland annat att ansvara för vissa delar i handläggningsprocessen såsom avslut av ärenden, expediering av beslut, utskick av redovisningshandlingar, inhämta lämplighetskontroller osv. Du kommer vara delaktig i andra processer i verksamheten såsom digitalisering, rekrytering av ställföreträdare, förhandsgranskning av årsräkningar och annat förekommande handläggningsarbete.

I dina arbetsuppgifter kommer det även att ingå registrering av post, arkivvård, fakturahantering och annat förekommande administrativt stöd.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har bred erfarenhet av administrativt arbete inom offentlig verksamhet. Du har examen från högskola, universitet eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdigt.

Du trivs att arbeta i en digital miljö. Vi har precis påbörjat en digitaliseringsresa på Överförmyndarenheten och vi ser att du kan vara med och driva denna utveckling utifrån din roll.

Dina egenskaper
Du är kvalitetsmedveten, flexibel och van att själv ta ansvar för och driva dina arbetsuppgifter. Arbetet ställer krav på god organisationsförmåga, ett systematiskt arbetssätt och förmåga att kunna prioritera. Det är viktigt att du kan agera på eget initiativ samtidigt som du har mycket god förmåga att skapa förtroende och samarbeta med andra.

Du trivs i servicerollen och delar aktivt med dig av ny kunskap och idéer, så att verksamheten kan utvecklas.

Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Vi erbjuder
Som administrativ handläggare har du en viktig roll i Sollentuna kommun. Arbetet ger dig stora möjligheter att utvecklas inom yrkesområdet och stort eget ansvar.

Vi värnar om ett gott arbetsklimat som möjliggör ett hållbart arbetsliv bland annat genom att vi tillämpar flextid, erbjuder kompetensutveckling, friskvårdsbidrag och semesterväxling.

Din arbetsplats ligger centralt i Sollentuna centrum med goda allmänna kommunikationer med pendeltåg och bussar. Närheten till Sollentuna centrum erbjuder ett stort utbud av restauranger och service i en nyskapad stadsmiljö.

Tjänsten är tillsvidareanställning på heltid. Tillträde snarast efter överenskommelse. Vi tillämpar individuell lönesättning.

Välkommen med din ansökan!

Elena Grgic, enhetschef Överförmyndarenheten
Mer info
Kontaktperson Elena Grgic, enhetschef Överförmyndarenheten
Telefon 08-579 231 10
Område Sollentuna
Yrkesroll Administration, Offentlig Förvaltning
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.sollentuna.se
Sista ansökningsdag 23 apr 2019 (3 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Sollentuna är en kommun som växer och utvecklas. Vi blir cirka 1000 personer fler varje år och är nu över 72 000 invånare. Sollentuna kommun har cirka 2 700 kompetenta och engagerade medarbetare. Vi strävar alltid efter att ge våra invånare och företagare bästa möjliga service. Jämlikhet och mångfald är viktigt för oss och vi behöver olika kompetenser i våra verksamheter. Vi erbjuder intressanta och omväxlande jobb som ger dig stora möjligheter att utvecklas. Välkommen till oss!