Inköpare sökes till företag inom teknik och hörsel

Inköpare sökes till företag inom teknik och hörsel

Företaget
Vår kund Transistor söker nu en inköpare till deras kontor i Sollentuna där du kommer få arbeta med prestigelösa kollegor som känner stolthet inför arbetet som läggs ner och som resulterar i något som verkligen hjälper andra människor. Transistor är ett svenskt bolag, verksamma inom hörselområdet där de har erfarenhet och historia. Online driver de earstore.se, transistor.se och brahorsel.se där de erbjuder ett sortiment bestående av både produkter och tjänster. Företaget bedriver också egen utveckling och har egna produkter i sitt sortiment.


Tjänsten
I rollen som inköpare kommer du att tillhöra en mindre organisation som har sitt kontor i Bredden, Sollentuna med närhet till bussar och fri parkering. Här är du en del av den operativa verksamheten där arbetat bl.a. består av att beställa produkter och komponenter från leverantörer över hela världen. Förutom dagliga avrop, inköpsplanering och administration kommer du vara delaktig i att vidareutveckla sortimentet. Du kommer vidare ha ett nära samarbete med flera kollegor och se till att det finns rätt mängd varor i lager och arbetar med att effektivisera logistikflöden för att undvika förlängda ledtider och onödig lageruppbyggnad. I denna tjänst kan det förekomma ca. 10 resdagar per år då du är ute och träffar underleverantörer eller besöker mässor. Du kommer att anställas som konsult de första 6 månaderna hos oss på Placera Personal med intentionen att därefter övergå i anställning direkt hos Transistor. Tjänsten är på heltid med start omgående alt. enligt överenskommelse.

Arbetsuppgifter
I tjänsten som inköpare har du bland annat följande uppgifter:
  • Orderflödet
  • Inköpsplanering
  • Produktionsplanering
  • Kontakt med underleverantörer
  • Nära samarbete med lagerpersonal, ekonomi och kundservice
Kvalifikationer
Följande kvalifikationer ser vi som lämpliga för tjänsten:
  • Eftergymnasial utbildning inom inköp/logistik
  • 2-5 års erfarenhet av arbete inom inköp
  • Talar och skriver på både svenska och engelska då språken används i det dagliga arbetet
  • B-körkort
  • Erfarenhet av e-handel är meriterande
  • Talar du dessutom kinesiska är det meriterande
Personligt
För att lyckas i rollen hos vår kund tror vi att du är en strukturerad och noggrann person med en hög prioriteringsförmåga. Du har lätt för att se helheten, har ett stort driv och trivs med att samarbeta med andra. Vidare får du gärna ha en teknisk allmänbildning vilket gör arbetet lättare att sätta sig in i samt att du trivs i en roll där du får jobba både högt och lågt och utvecklas i din roll som inköpare.

Intresse för tjänsten?
Är du intresserad av tjänsten? Sök den redan i dag då urval och intervjuer sker löpande. Välkommen in med din ansökan!

Arbetstid/Varaktighet:
Heltid, 40h/v, 6 månader som konsult där intentionen är att du därefter blir anställd direkt av vår kund
Lön enligt överenskommelse med startdatum så snart som möjligt.

Bli en av oss
Som medarbetare hos Placera Personal kan du känna stor trygghet då du blir en del av en konsultuthyrningsverksamhet som är branschens mest erfarna och betrodda, vi började redan 1988. Vår långa erfarenhet och vårt goda rykte gör att vi har många intressanta och framgångsrika företag på kundlistan vilket innebär många spännande möjligheter för dig. Vi är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Du är ansluten till vårt kollektivavtal och erbjuds en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag och pensionsavsättning.

Som en av oss kommer du att bli en del av en värderingsstyrd organisation som brinner för det vi gör. Vår positiva företagskultur bidrar till att konsulter, konsultchefer och rekryterare stannar länge hos oss och vår målsättning är att ge dig långsiktig utveckling med nya kunskaper och erfarenheter. Vi som jobbar på Placera Personal är Hängivna, Nyfikna och Trygga. Det skapar långsiktiga relationer, öppnar för kunskap och kreativitet och tillsammans blir vi starkare och klokare.

Sökord: inköpare, logistik, produktionsplanering, kinesiska
Mer info
Kontaktperson Charlotte Ekenstam
Telefon 08-586 22 708
Område Sollentuna
Yrkesroll Transport & Logistik, Inköp
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Hemsida http://www.placerapersonal.se
Sista ansökningsdag 9 dec (20 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Placera Personal AB är ett rekryterings- och konsultuthyrningsföretag som är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder som befinner sig i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och vår verksamhet är en av branschens mest erfarna och betrodda. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.