Löneansvarig till Loomis

Löneansvarig till Loomis

Loomis söker dig som tycker om utveckling och att driva projekt inom löneområdet. Utöver sedvanliga arbetsuppgifter inom lönekoordinering kommer du också att vara en nyckelperson i det framtida lönesystembytet. Tycker du att det skulle vara spännande att jobba med detta och vara en del av ett innovativt företag? Då kan du vara den vi söker!

I rollen som Löneansvarig kommer du att vara övergripande ansvarig för att allt kring lön fungerar. Du ingår i HR-teamet som består av en löne- och HR-administratör, en HR BP och HR-chefen. Loomis sitter i moderna lokaler i Rotebro precis vid Pendeltågstationen, det finns även bra parkeringsmöjligheter.

Några av dina arbetsuppgifter
  • Övergripande ansvar för lönemodulen HR plus och bemanningssystemet Medvind
  • Ansvarig för företagets pensionspolicy och frågor rörande företagets olika pensionslösningar
  • Ansvarig för företagets pensionsförsäkringar samt kontakt med försäkringsmäklaren
  • Utforma interna riktlinjer för tillämpning av kollektivavtal och skatteregler
  • Ansvara för framtagning och utveckling av lönehandbok
  • Kontroll av löner och att de förs över till ekonomiavdelningen för utbetalning
  • Löneprocesser, löneberäkning och utbetalningar av löner, 2 ggr/månad
  • Hantering av anställningsavtal och personalakter
  • Hantering av reseräkningar, avstämningar och statistik
  • Ansvara för att hanteringen av förmåner sköts i enlighet med skattemyndighetens bestämmelser
  • Utbilda och informera i frågor angående lönehantering
  • Omvärldsbevakning avseende det egna verksamhetsområdet
  • Företräda lönefunktionen utåt i organisationen
Loomis erbjuder dig en trevlig, generös och prestigelös miljö. En spännande arbetsplats som kommer vara en viktig del för organisationens framtida utveckling. Loomis har idag ett eget innovationscenter, ett av flera initiativ för fortsatt affärsutveckling inom framtida pengahantering.

Vi söker dig som har
  • 3-5 års erfarenhet av lön
  • Intresse och erfarenhet av systembyte inom HR, lön och/eller ekonomi
  • Eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller lön alternativt Akademiska utbildning
  • Erfarenhet av och intresse för Compensation & Benefits
  • Erfarenhet av personalintensivt bolag med både tjänstemän och kollektivare
  • Vana av förändringsarbete och implementering
  • God kunskap i både svenska och engelska
Som person är du lugn och stabil och tycker om att driva och ansvara för allt kring löner i företaget. Du tycker om och är bra på att ge service. Du är en strategisk person som gillar att utveckla snarare än att förvalta men som även är noggrann och hands on.

Vi vill gärna ha din ansökan senast den 18 november 2018, men kommer att börja kalla till intervjuer fortlöpande, och tar därför gärna emot din ansökan så snart som möjligt. I denna rekrytering samarbetar vi med ID Entity AB en del av Jurek. För mer information om tjänsten kontakta rekryteringskonsult Cecilia Hasslev, 073-341 41 98, cecilia.hasslev@id-entity.se.
Mer info
Kontaktperson Cecilia Hasslev Billing
Telefon 0733414198
Område Sollentuna
Yrkesroll HR & Personal, Löner & Förmåner, Offentlig Förvaltning
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Jurek
Hemsida http://www.jurek.se/
Sista ansökningsdag 5 dec (15 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.