Vill du jobba med att hjälpa både våra kunder och KGK medarbetare på vår Säljsupportavdelning? Är du en positiv lagspelare som alltid strävar efter att leverera bra service och vill vara med och utveckla våra affärer, då tror vi att det här är jobbet du söker!
Rollen innefattar varierande arbetsuppgifter inom ett brett område, de flesta i IT miljö b.la. vårt affärssystem M3. Du jobbar primärt med Autoexperten och våra Grossistkunder men på avdelningen hjälps vi alla åt så du kan även komma att hjälpa våra andra kunder.
Du kommer bland annat att arbeta med att:
- Hjälpa våra kunder via inkommande samtal och mejl
- Hantera förfrågningar via kunders system
- Lägga in order
- Stötta kunder med produktinformation samt informera om våra kampanjer
- Hitta och rekommendera produkter
- Bevaka olika leveranssituationer
Är du en serviceinriktad lagspelare?För att trivas i rollen behöver du vara självgående och van att ta egna initiativ. Du är strukturerad, lösningsorienterad och vill alltid lämna ifrån dig kvalité. Därtill är du en positiv och serviceinriktad lagspelare som har erfarenhet av och gillar att hjälpa kunder och medarbetare.
Det är bra om du har tidigare erfarenhet av och har arbetat med kunder eller produkter inom grossist segmentet.
Vi ser gärna att du har bakgrund som till exempel Reservdelsansvarig, Mekaniker eller liknande. Det är bra om du har god kunskap om hur dessa fordon är uppbyggda då vi har frågor på fordonsreservdelar men också på reservdelar till växellådor och axlar. Du kommer även arbeta med viss administration via olika kundportaler.
Du har god datavana, främst inom Officepaketet. Meriterande är erfarenhet från CRM system och affärssystem, gärna M3. Du talar och skriver både svenska och engelska obehindrat. Vi ser gärna att du har körkort, men det är inget krav.
Din roll och ditt ansvarsområde hos oss är brett och ditt engagemang och din insats kommer direkt att påverka vårt resultat. Ditt arbete är således en mycket viktig del av vår framgång och din insats både syns och gör skillnad.
Om tjänstenVi erbjuder dig ett roligt jobb i en utvecklande miljö, på en trevlig och prestigelös arbetsplats.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och du kommer ingå i teamet på Säljsupport som består av 12 härliga medarbetare. Du hittar du oss i fräscha lokaler med eget gym i Sollentuna. Låter det här som något för dig?
Ansök idag!Din ansökan vill vi ha senast den
31 augusti. Urval och intervjuer sker löpande efter semesterperioden. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Tommy Andersson, Chef för Säljsupport/Teknisk Support eller Sofie Kihlström, HR-Manager. Du når oss via växeln på tel. 08-92 30 00.
Som slutkandidat i vår rekryteringsprocess kommer du bli bakgrundskontrollerad förutsatt ditt medgivande. Vänligen se över ditt CV innan ansökan. Vi samarbetar med 2Secure som är ett säkerhetsbolag och en internationell aktör inom bakgrundskontroller.
Arbetstid/Varaktighet: Heltid, månadslön, tillsvidare
Placeringsort: Häggvik/Sollentuna
För mer information om KGK, besök oss på www.kgk.se
Välkommen med din ansökan!Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.