Kundansvarig ekonom till Oxceed

Kundansvarig ekonom till Oxceed



Om kunden:

Oxceed erbjuder en molnbaserad tjänst som ger små och medelstora företag bättre överblick över sin ekonomi och gör det enkelt att skapa finansiella rapporter och beslutsunderlag. Genom att integrera Oxceed med sitt affärssystem kan företag visualisera och analysera aktuella bokföringsdata i realtid. Oxceed används av drygt 7 000 företag och 200 redovisningsbyråer i Sverige. Sedan starten 2015 har Oxceeds organisation vuxit till cirka 20 personer med kontor i Stockholm och Malmö. De senaste åren har företaget visat en tillväxt på över 400 procent. Läs gärna mer på oxceed.se.

Om tjänsten:

Detta är rollen för dig som är relationsskapande och kommunikativt lagd och trivs i en roll med många sociala kontakter. I rollen som kundansvarig ekonom kommer du att jobba aktivt med att hantera och utveckla kundupplevelsen och säkerställa långvariga kundrelationer inom Oxceed. Du kommer att ingå i ett härligt team och dessutom ha en nära kontakt och samarbete med dina kollegor som arbetar med försäljning, marknad och produktutveckling.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta:
  • Att kontinuerligt utbilda, stötta och supportera bolagets kunder när de har frågor om hur man kan använda produkten på bästa sätt.
  • Samarbeta med säljavdelningen och säkerställa att on-boarding sker på bästa sätt
  • Att bidra till Oxceeds produktutveckling genom att vara en kontaktpunkt mellan kunderna och utvecklingsteamet
Möjligheter:

Detta är en möjlighet för dig som har ett intresse för ekonomi och som trivs i en föränderlig miljö och vill vara med på en tillväxtresa där du kan vara med och påverka. Vill du engagera dig i ett snabbväxande företag som erbjuder en unik SaaS-tjänst? Efter en stark tillväxtperiod och med bland annat SEB Venture Capital som ny delägare är Oxceed redo för framtiden. Du får arbeta hos en arbetsgivare som tycker att det är viktigt att ha roligt på jobbet samtidigt som de skapar stort värde för sina kunder. Vill du vara med och utvecklas och utmanas tillsammans med trevliga kollegor är detta en chans du inte får missa!

Vem är du?

Vi söker dig med en mycket god kommunikativ förmåga som ser fram emot att bygga relationer både internt och externt. Du har förmågan att ha en affärsmässig, pedagogisk och rådgivande approach till kunderna. Du är driven, ansvarstagande och nyfiken. Vi tror att även att du beskriver dig själv som en lyhörd, positiv och lösningsorienterad person. Du har en naturlig känsla för kundkontakt och trivs bra i en varierande roll med både ekonomi, kundsupport och försäljning.

Dina erfarenheter:
  • Vi söker dig med erfarenhet av ekonomirelaterat arbete
  • Du har mycket goda kunskaper i Excel.
  • Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska (verbalt och skriftlig).
Meriterande:
  • Har arbetat med support och on-boarding av kunder.
  • Har erfarenhet av kundkontakt inom B2B.
  • Har arbetat på en redovisningsbyrå eller ekonomiavdelning.
  • Har erfarenhet av att leda och driva kundprojekt.
  • Har ett intresse och en grundläggande förståelse av teknik och Saas-lösningar.
Tillträde, omfattning och anställning:

Uppdraget är ett tillsvidareuppdrag på heltid med start så snart som möjligt. Vi ser gärna att du är tillgänglig med kort varsel då intervjuer sker löpande.

Vill du vara med och bidra till utvecklingen på ett spännande och växande företag? Vi ser fram emot din ansökan!

Hur söker du?

Skicka in din ansökan genom att klicka på länken nedan. Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Alisha Baig på Alisha.baig@hero.se

"We are heart working"

Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.
Mer info
Kontaktperson Alisha Baig
Telefon 0709778579
Område Sollentuna
Yrkesroll Ekonomi, Redovisningsekonom
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag 28 feb 2021 (38 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.