Kvalitetssamordnare

Kvalitetssamordnare

För Ocab är kvalitetsarbete centralt i verksamheten. Ocab söker därför en Kvalitetssamordnare för att ytterligare lyfta kvalitetsarbetet i koncernen.

Tjänsten

Rollen som central och koncerngemensam Kvalitetssamordnare är en helt ny roll i koncernen som du ges möjlighet att forma tillsammans med dina kollegor.

I rollen som Kvalitetssamordnare är du den sammanhållande funktionen för Ocabs verksamheter i Sverige samt systerbolagen, MCM Relining och NHS (Nordisk Högtrycksspolning) och även kontaktperson för de lokala kvalitetsansvariga.

Du ansvarar för att kvalitetsarbetet i koncernen utvecklas och drivs framåt. I rollen ansvarar du bland annat för ledningssystemet, ISO 14001 & ISO 9001 samt arbetsmiljö i bolaget. Du skapar KPI: er för arbetet och arbetar aktivt med mätning, uppföljning och förbättring med stöd av detta.

Kompetens

För att vara framgångsrik i rollen tror vi att du arbetat ca 2-5 år med kvalitetsarbete i större bolag och nu är redo att ta klivet till en samordnande och utvecklande roll.
  • Relevant utbildning från Högskola/Universitet
  • Erfarenhet från ledningssystem inom kvalitet
  • Erfarenhet från ISO 14001 & ISO 9001
  • Arbetat aktivt med arbetsmiljö
Vi tror dessutom att du har vana av att läsa och tolka viss lagtext och har grundläggande kunskap i lagstiftningen inom området. Du är en skicklig kommunikatör och har förmågan att prestigelöst föra kvalitetsarbetet framåt i koncernen. Du är lyhörd, nyfiken och är van att prata med olika typer av personer samt rör dig obehindrat i olika miljöer.

Du skriver och talar svenska mycket bra. Du är en van IT-användare och hanterar förutom ledningssystem Office mycket bra. Körkort B är ett krav.

Rollen är placerad i Norsborg eller Sollentuna med resor inom Sverige. Du rapporterar till HR-chef för koncernen.

Intressant?

Då vill vi ha din ansökan snarast möjligt. I denna rekrytering samarbetar vi med Captica AB och önskar att all kommunikation går via dem. Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att ringa Anders Tegman på telefon 08-411 24 70

Om Ocab

Ocab är rikstäckande inom sanering och avfuktning med etablering på 50 orter. Ocab omsätter omkring 900 Mkr och har cirka 850 medarbetare. Vi räddar ekonomiska värden och tid vid skador orsakade av framförallt brand och vatten och erbjuder tjänster vid utredningar, underhåll och sanering av fastigheter och industri. Ocab erbjuder jour dygnet runt 365 dagar om året för åtgärd av akuta skador. Genom att kontinuerligt satsa på utveckling inom kvalitet och miljö har Ocab förvärvat kompetens, resurser och utrustning för att kostnadseffektivt begränsa och åtgärda skador. Våra kunder finns i hela Sverige inom försäkringsbolag, fastighetsbolag, FM-bolag, industri, bostadsrättsföreningar och privatpersoner. Som arbetsgivare är vår ambition att vara en attraktiv arbetsplats med engagerade medarbetare som trivs och utvecklas hos oss.
Mer info
Område Sollentuna
Yrkesroll Administration, Koordinator
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 31 dec 2019 (24 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Rekrytering och konsulttjänster handlar om att hitta rätt person och personlighet. För att lyckas med det arbetet krävs i sin tur personligt engagemang och personkännedom. Det är kärnan i Captica och vårt erbjudande. Sedan starten 2006 har vi hjälpt många att hitta rätt. Vi har ingen fast mall för hur uppdragen ska lösas, utan utgår istället från hur processen görs enklast och bäst utifrån just dina förutsättningar och önskemål. Så här beskriver två av våra kunder hur det är att arbeta med oss.