Ekonomiassistent inom Kundreskontra till Operational Finance

Ekonomiassistent inom Kundreskontra till Operational Finance

Vi tror på en vardag fylld med skratt och högt i tak. Att tillhöra Operational Finance på Beijer handlar om att vara bäst på att ge service till våra kunder och butiker. Vi har många olika inslag av arbetsuppgifter och just nu söker vi dig som kallar dig erfaren inom kundreskontra och van att driva förändringsarbete såväl i processer som rutiner.

Beijer erbjuder

Operational Finance på Beijer ingår i finansorganisationen, vi jobbar väldigt nära verksamheten likväl våra kunder. Vi består av ca 20 kollegor med nära till skratt och servicekänsla. Att vara del av oss är att på riktigt vara del av ett team. Där arbetsuppgifterna varierar och vi står alltid inför utmaningar.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter
  • Vårda kundregistret
  • Daglig telefon och mailkontakt med kunder beträffande utstående betalningar och reskontrajusteringar
  • Boka inkommande/utgående betalningar via fil och manuellt
  • Kontoavstämningar
  • Krav och inkassohantering
  • Hantera konkurser/rekonstruktioner
  • Delta i projekt och initiativ med målsättning att förbättra kundgruppens interna rutiner och processer
  • Arbeta för hög trivsel och engagemang
  • Att tillsammans med teamet bidra till avdelningens och företagets mål och utveckling
Beijer som arbetsgivare

Beijer Byggmaterial erbjuder dig en roll i ett företag med en stark företagskultur och tydliga värderingar. Vi ska vara den mest pålitliga byggmaterialhandlaren genom att vara schyssta, passionerade och stolta. Vi är stolta över att vara proffsbyggarnas förstahandsval, vilket vi lyckas med genom ett starkt lokalt entreprenörskap och det centrala stöd som Servicekontoret erbjuder.

I denna roll rapporterar du till Manager of Operational Finance och blir en del av ett härligt, passionerat team.

Vi erbjuder kollektivavtalsenlig lön och schyssta villkor.

Några ord från ansvarig ledare:

"Att jobba med Operational Finance passar dig som gillar att jobba med kunder och service i en miljö där det alltid händer mycket. Vår arbetsplats kännetecknas av ett stort hjärta där alla får plats och är delaktiga"

Vem söker vi?

Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av kundreskontra- och kreditarbete med stora flöden. Du är van att jobba med förändringar och har ett processtänk. Har du dessutom arbetat med robotisering så är det extra meriterande. Likaså om du har erfarenhet av systemet Trygg XT.

Nästa steg

För frågor om tjänst eller process, kontakta Helene Nylund, Manager of Operational Finance på Beijer Byggmaterial

helene.nylund@beijerbygg.se

Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden. Vi tar inte emot ansökningar via mail utan hänvisar till ansökningsformulär via annons. Samtliga sökande kontaktas efter avslutad rekryteringsprocess. Tjänsten är på heltid med placeringsort Häggvik, Sollentuna.

Varmt välkommen med din ansökan!
Mer info
Område Sollentuna
Yrkesroll Bank, Finans & Försäkring, Bank & Finans
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag 19 dec 2021 (14 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Beijer Byggmaterial AB är Sveriges största helägda bygghandelskedja med 82 byggvaruhus över hela Sverige. Vi förser både byggproffs och hemmaproffs med byggmaterial, verktyg och tjänster av hög kvalitet. Beijer Byggmaterial omsätter drygt 7 miljarder SEK och har mer än 2000 anställda. Beijer Byggmaterial ingår i STARK GROUP som är Nordeuropas ledande distributör av byggmaterial med verksamhet i Danmark, Grönland, Norge, Sverige, Finland och Tyskland. STARK GROUP erbjuder ett brett utbud av tjänster till både entreprenörer och professionella hantverkare. STARK GROUP äger STARK i Danmark och Grönland, Neumann Bygg i Norge, Beijer Byggmaterial i Sverige, STARK i Finland och STARK i Tyskland.