Ekonomiassistent till BMW Group

Ekonomiassistent till BMW Group

BMW Group Northern Europé koordinerar och ger stöd åt verksamheterna i de olika nordiska nationella säljbolagen, liksom åt auktoriserade BMW- och MINI-återförsäljare i Norden och Baltikum. I Norden har BMW Group ca 250 anställda och 160 auktoriserade återförsäljare och verkstäder. Under 2017 såldes mer än 50 000 BMW, 5 800 BMWi, 5 600 MINI samt ca 2 700 motorcyklar i de nordiska marknaderna. BMW Northern Europe AB blev 2017 certifierade som ett Great Place to Work företag. För mer information om BMW besök deras websida www.bmwgroup.com

Vi söker nu en ekonomiassistent till en av världens mest framgångsrika tillverkare av bilar och motorcyklar - BMW Group. BMW Group är med deras tre varumärken BMW, MINI och Rolls-Royce, världens ledande premiumtillverkare av bilar och motorcyklar samt erbjuder finansiella och mobila premiumtjänster.

Framgången för BMW Group har alltid baserats på långsiktigt tänkande och ansvarsfulla beslut. Företaget har därför etablerat en ekologisk och social hållbarhet genom hela varukedjan, omfattande produktansvar och ett tydligt åtagande att spara resurser som en integrerad del av strategin.

Alla som jobbar inom BMW Group är stolta att leverera bilar och kundupplevelser med högsta kvalitet. Deras kunder över hela världen är stolta bilägare. Vill du också vara stolt? Dela med dig av din passion för ekonomi.

Arbetsbeskrivning
Som ekonomiassistent kommer du fungera som en länk mellan kundens outsourcade shared service center och interna organisation. De huvudsakliga arbetsuppgifterna kommer att vara följande:
  • Hantera kundreskontra med matchningar & diverse utredningar
  • Manuella utbetalningar
  • Viss leverantörsreskontra
  • Månadsbokslut
  • Kontoavstämningar
  • Övrig löpande redovisning
  • Ad hoc förfrågningar
Vem är du?
Du har akademisk utbildning inom ekonomi med ett par års erfarenhet av reskontraarbete alternativt gymnasial utbildning med lång arbetserfarenhet inom ekonomi. Du har arbetat i SAP eller ett liknande affärssystem och har mycket bra kunskaper i Excel. BMW jobbar i ett helintegrerat system så det är stor fördel om du har ett intresse för hur processer hanteras i affärssystemet. Du arbetar obehindrat med svenska och engelska som arbetsspråk.

För att lyckas i rollen behöver du ta stort ansvar för dina arbetsuppgifter. Du är serviceorienterad, anpassningsbar och är van att arbeta självständigt och hitta svaren på de frågor du får. Du motiveras av att få ta ett stort eget ansvar och bidra med din kunskap till teamet.

Rollen rapporterar till Redovisningschefen och är placerad på kontoret i Sollentuna.

Du erbjuds
Du erbjuds ett intressant och utvecklande arbete med engagerade och kunniga medarbetare i ett stabilt och framgångsrikt företag. Detta är ett konsultuppdrag vilket betyder att du kommer vara anställd hos Jurek Rekrytering & Bemanning men arbeta ute hos kund. Uppdraget är tillsvidare med start omgående eller enligt överenskommelse.

Vi går igenom ansökningar och intervjuar löpande. För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef, petronella.wilse@jurek.se alternativt 070775766. Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail. Varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se.
Mer info
Kontaktperson Petronella Wilse
Telefon 0707-75 76 69
Område Sollentuna
Yrkesroll Ekonomi, Ekonomiassistent
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.jurek.se/
Sista ansökningsdag 4 okt (13 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.