Operativ inköpare till Sollentuna

Operativ inköpare till Sollentuna

Vi söker en strukturerad och lösningsorienterad operativ inköpare till vår kund i Sollentuna!

Vår kund är ett marknadsledande företag inom tillverkning och försäljning av elektroniska produkter och system för en mängd olika användningsområden och tillämpningar. Med innovationer och banbrytande teknik bidrar de till samhällets utveckling och förenklad vardagstillvaro världen över. Organisationen har en mängd filialer i Europa och från kontoret i Sverige marknadsför och säljer man klimatprodukter på marknaden som utgörs av både Norden och Baltikum.

Vår kunds varumärke kännetecknas av nyskapande produkter av hög kvalité med lång livslängd. De befinner sig i en stark tillväxtfas i Sverige och vill nu förstärka sitt team med en Inköpare. Som Inköpare har du kontakt och samarbetar med redan etablerade leverantörer i Europa och Asien. Du assisterar med månatliga inköp och skaffar fram rätt material.

Arbetsuppgifter
  • Inköp av produkter och reservdelar från fabriker och externa leverantörer
  • Jobba med inköpsplanering
  • Leveransbevakning och säkerställning av hemtagning av produkter och reservdelar
  • Prisuppdateringar och skapande av nya produktnummer i SAP
  • Register- och materialunderhåll
  • Kontering av fakturor
  • Dokumentation kring införtullning
  • Diverse administrativa och övrigt förekommande arbetsuppgifter
Kvalifikationer och Personliga Egenskaper

För att lyckas i rollen ser vi att du har minst 2 års arbetslivserfarenhet från inköp. Du är en van administratör med förmåga att lära dig nya arbetsområden snabbt och effektivt. Du tycker om att planera och arbeta strukturerat. Ett krav är att du tidigare har jobbat med inköpsplanering och du har även god förmåga att prioritera och att kunna lösa problem som uppstår.

Du arbetar organiserat och har ingenting emot att följa befintliga arbetsrutiner. Du är kommunikativ och trivs med att vårda affärsrelationer över tid då många kontaktytor ingår i rollen. Det är även viktigt att du tycker om att jobba i affärssystem. Tidigare vana av SAP är en fördel, men inget krav.

På inköpsavdelningen arbetar du i team med kollegor. Arbetskulturen präglas av prestigelöshet, samarbetsvilja och öppenhet.

Direktrekrytering

Tillsättning: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Placering: Sollentuna

Andara Group ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår Konsultchef Ellinore Pereira på Ellinore.pereira@andaragroup.se.

Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.

Varför jobba på Andara Professionals?

Våra kunder brukar beskriva Andara Professionals som ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag. Vi har lärt oss att en enkel rekryteringsprocess är den mest effektiva. Som de flesta andra bemanningsföretag har vi specialiserat oss. Vår nisch är potential. Vårt uppdrag är att föra samman kunden med individer med olika talanger med störst chans att lyckas. Målsättningen är att både kunden och kandidaten ska utvecklas under tiden tillsammans. Det kallar vi att uppenbara potentialen.

Andara Professionals arbetar både med bemanning och rekrytering. Alltid på både kandidatens och kundens villkor. Andara Professionals är ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag med stor förmåga. Personliga, snabba och flexibla.

Andara Professionals är ett konsult- och rekryteringsföretag med uppdraget att föra samman individer med olika talanger, kunskaper och erfarenheter och erbjuda dem ett gemensamt mål att sikta in sig på och en plattform att ta sats utifrån.

Varmt välkommen med din ansökan!
Mer info
Kontaktperson Ellinore Pereira
Email Mejla Ellinore Pereira
Område Sollentuna
Yrkesroll Transport & Logistik, Inköp
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag 31 dec 2022 (32 dagar kvar)